6 vragen over het nieuwe 'Allerhande Kerstfestival' aan Albert Heijn-marketeer Monique Bergers

6 vragen over het nieuwe 'Allerhande Kerstfestival' aan Albert Heijn-marketeer Monique Bergers
  • Food-en-retail
  • 17 sep 2015 @ 09:17
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodEvenement

Albert Heijn organiseert in december een nieuw, eigen foodfestival: het Allerhande Kerstfestival. Proeven, eten en drinken staan centraal en met hulp van experts ga je zelf aan de slag tijdens speciale workshops, belooft AH. Over dit opmerkelijke experiment wil MarketingTribune Food&Retail meer weten: we stellen 6 vakvragen aan verantwoordelijk marketeer Monique Bergers. 'Inspiratie brengen we nu samen op één plek.'

1. Wat leuk, dit idee van het foodfestival. Het Allerhande Kerstfestival biedt straks plaats aan maar liefst 40.000 bezoekers en vindt plaats op 11, 12 en 13 december in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Waarom koos u voor een apart festival i.p.v. kleinere 'festivals' in de winkels?
AH-marketeer Monique Bergers: 'Elk jaar bieden we onze klanten weer volop inspiratie en hulp voor de kerstdagen met ons magazine Allerhande. Er is ontzettend veel kennis en kunde aanwezig. En We weten als geen ander wat er leeft bij onze klanten en wat de tradities en gewoontes zijn die bij kerst horen. Daarnaast hebben we een prachtig kerstassortiment met heel veel leuke nieuwe concepten. Dit wilden we graag allemaal samen op eenzelfde plek brengen. Een plek waar proeven, inspiratie, hulp en beleving centraal staan.

We zien dat klanten in de periode na Sint steeds vaker kerstmarkten bezoeken om in de sfeer te komen, maar tegelijkertijd ook op zoek zijn naar hulp en inspiratie om hun kerst weer succesvol te maken. Zo brengen we twee werelden samen. De sfeer van een kerstmarkt en de inspiratie van een foodfestival.

In onze winkels is daar niet altijd de ruimte voor. Uiteraard maken we er ook in de winkels tijdens kerst weer een feest van. Hier vind je ons assortiment terug en zal er ook van alles te doen en proeven zijn. En in Allerhande en op Ah.nl vind je uiteraard alle inspiratie en recepten terug.'


2. Zijn foodfestivals een belangrijke trend voor AH?
'We zien dat consumenten vandaag de dag heel bewust bezig zijn met eten en drinken en graag worden geïnspireerd. Die inspiratie bieden wij al heel lang met de verhalen en recepten in Allerhande en op ah.nl. Dit brengen we nu samen op één plek, een festival waar je volop tips en inspiratie kunt opdoen en een voorproefje krijgt van het Albert Heijn kerstassortiment.'  


4. Gaat AH op andere momenten zoals Pasen en Zomer ook festivals organiseren?
'We kijken eerst hoe onze klanten dit festival waarderen en dan gaan we verder kijken.'

5. Kunnen andere media, ik denk aan Libelle Zomerweek of andere bedrijven, zoals organisatoren van kerstreizen aanhaken?
'Er zijn op dit moment verschillende gesprekken met onze eigen leveranciers en potentiële mediapartners.'

6. Wie is de doelgroep?
'Het Allerhande Kerstfestival is voor iedereen die van lekker eten en drinken houdt, inspiratie wil opdoen voor het kerstdiner en alvast in de stemming wil komen. Het is een uitje voor jong en oud.' 

7. En is het gratis toegankelijk?
'De toegangsprijs voor het festival bedraagt 10 euro per persoon. De toegang voor kinderen tot en met 5 jaar is gratis en kinderen van 6 tot 18 jaar betalen 5 euro. Hiervoor krijgen ze een dag lang inspiratie en beleving. Er is ontzettend veel te proeven en te doen.'
(PvWK)


Additionele info:
De kaartverkoop voor AH's foodfestival start per 5 oktober via allerhandekerstfestival.nl. Via allerhandekerstfestival.nl kan men zich ook inschrijven voor de speciale kookworkshops.


Indruk van het aanstaande vooraanzicht van het nieuwe Allerhande Kerstfestival

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken