Blokker Holding stapt in dynamic pricing
- Food-en-retail
- 8 okt 2015 @ 15:57
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatiePrijs
- 8 okt 2015 @ 15:57
- Redactie Food en Retail
Het betreft een pricing systeem dat automatische prijsaanpassingen mogelijk maakt op basis van eigen regels. Dit wordt bij een aantal ketens ingevoerd, voorlopig alleen in het web-only assortiment. Ook voor fysieke winkels wordt een dergelijke formule overwogen, in navolging van formules als MediaMarkt.
'Bij alle Blokker-ketens die online verkopen is inmiddels click & collect geïntroduceerd', zegt Antoine Brouwer van Blokker-online dochter Nextail in het nieuwe nummer van MarketingTribunes zusteruitgave Twinkle. Daar moet nu een reserveeroptie bij komen. Zo worden onder meer bij enkele ketens van de Holding actuele voorraadinformatie getoond.
Geen doel op zich
Tot de Blokkerketen behoren bekende winkelformules als Bart Smit, Big Bazar, Blokker, Cook&Co, Intertoys, Leen Bakker, Marskramer en Xenos. Of er digitale prijskaartjes -die Brouwer bij MediaMarkt introduceerde- komen in alle winkels is daarmee nog niet gezegd. ‘Dat is geen doel op zich’, aldus Brouwer. ‘Het hangt er natuurlijk van af hoe vaak je de prijzen wijzigt. Zeker is dat de offline prijzen nooit anders zullen zijn dan de online prijzen.’ (bron: Twinkle)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Antoine Brouwer
- geïntroduceerd
- Nextail
- prijs
- click & collect
- retail
- dochter
- dynamic pricing
- kassa
- Blokker-online
- Blokker Holding
- zusteruitgave Twinkle
- keten
- online
- kosten
- innovatie
- verkopen
- MarketingTribune
- prijskaarrtje
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing