Blokker Holding stapt in dynamic pricing

Blokker Holding stapt in dynamic pricing
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2015 @ 15:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatiePrijs

Het betreft een pricing systeem dat automatische prijsaanpassingen mogelijk maakt op basis van eigen regels. Dit wordt bij een aantal ketens ingevoerd, voorlopig alleen in het web-only assortiment. Ook voor fysieke winkels wordt een dergelijke formule overwogen, in navolging van formules als MediaMarkt.

'Bij alle Blokker-ketens die online verkopen is inmiddels click & collect geïntroduceerd', zegt Antoine Brouwer van Blokker-online dochter Nextail in het nieuwe nummer van MarketingTribunes zusteruitgave Twinkle. Daar moet nu een reserveeroptie bij komen. Zo worden onder meer bij enkele ketens van de Holding actuele voorraadinformatie getoond.

Geen doel op zich
Tot de Blokkerketen behoren bekende winkelformules als Bart Smit, Big Bazar, Blokker, Cook&Co, Intertoys, Leen Bakker, Marskramer en Xenos. Of er digitale prijskaartjes -die Brouwer bij MediaMarkt introduceerde- komen in alle winkels is daarmee nog niet gezegd. ‘Dat is geen doel op zich’, aldus Brouwer. ‘Het hangt er natuurlijk van af hoe vaak je de prijzen wijzigt. Zeker is dat de offline prijzen nooit anders zullen zijn dan de online prijzen.’ (bron: Twinkle)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken