'Jumbo gaat aantal aanbiedingen opvoeren'

'Jumbo gaat aantal aanbiedingen opvoeren'
  • Food-en-retail
  • 3 nov 2015 @ 09:44
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopPrijsoorlog

Retailketen Jumbo gaat het actiebeleid aanscherpen. Het bedrijf komt met maandaanbiedingen die een looptijd van vijf weken hebben. De nieuwe prijs-actie gaat deze week van start en zou de aftrap van een nieuwe prijsoorlog kunnen vormen. Recent viel Jumbo al op door discounter Lidl uit te dagen met prijsvergelijkingen.

Jumbo voert aantal aanbiedingen op, bevestigen diverse ondernemers tegenover vakmedium Distrifood. Het gaat om 20 merkartikelproducten die gedurende vijf weken in prijs worden verlaagd. 'Wekelijks worden drie van die 20 producten in tv-commercials extra onder de aandacht van consumenten gebracht. Het is voor de tweede keer in een jaar dat Jumbo sleutelt aan het actiebeleid. Begin dit jaar nam de formule onder meer afscheid van de actie 10 procent korting.

Exit Superdeals
De introductie van de maandaanbiedingen gaat ten koste van de Superdeals.' Het bedrijf wil niet reageren op de wijziging van het actiebeleid. ‘Wij doen nooit uitspraken over onze commerciële strategie’, zegt de woordvoerder van Jumbo tegen het medium. Onlangs won Jumbo de enige Gouden Effie in voor de meest effectieve communicatiecampagne van het afgelopen jaar in het Amsterdamse Concertgebouw. Deze werd gemaakt in samenwerking met bureau Alfred. (bronnen: Distrifood, BvA, MT

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken