Oger opent nieuwe interactieve online specialty store
- Food-en-retail
- 12 nov 2015 @ 15:42
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenInteractie
- 12 nov 2015 @ 15:42
- Redactie Food en Retail
Oger Fashion heeft een compleet nieuw e-commerce platform gelanceerd om de service en interactie richting klanten verder te verbeteren. Het luxury kledingmerk zet met een gepersonaliseerde websitebeleving en omnichannel klantcontact een belangrijke stap in haar ambitie om een online speciality store te worden. Het Amsterdamse familiebedrijf wil zo een leidende rol in de online luxury-markt nemen.
Oger zegt met het nieuwe online platform in te willen spelen op de groeikansen van e-commerce in de luxury markt. Uit het onderzoek ‘The Luxury Opportunity’ van Deloitte eerder dit jaar blijkt dat vooral ‘Millennials’ in de leeftijd 18-34 jaar bovengemiddeld veel tijd online doorbrengen, zeer modebewust zijn en nieuwe trends vooral ontdekken via online kanalen en social media. Van deze doelgroep voor luxeproducten doet 58 procent luxury aankopen online, blijkt uit het onderzoek. 'Desondanks bieden maar weinig luxury merken echt interactieve e-commerce activiteiten en dus zien we enorme groeikansen voor onze e-commerce business', zegt directielid Björn Hillerström bij Oger. 'We geloven dat we de winkelervaring en relatie met onze klanten kunnen versterken met online diensten. Fashion betekent niet alleen constant vernieuwen in de collectie maar ook in de manier waarop we klanten bedienen.'
Gepersonaliseerde beleving
De tijd is volgens e-commerce manager Rick Hoving bij Oger rijp voor de volgende stap in online luxury retail. 'Enkel online aanwezig zijn, is niet genoeg meer', vindt Hoving. 'Elke klant heeft eigen wensen en met ons nieuwe platform willen hen een optimale klantervaring geven. Onze nieuwe website is meer dan een webshop. Bezoekers krijgen een gepersonaliseerde websitebeleving en worden op basis van hun klantprofiel geholpen met selecties naar hun favoriete merken en beschikbare maten. Daarmee krijgt de webshop meer de functie van Personal Advisor die op onze winkelvloer wordt gekenmerkt door een goede relatie en enorme kennis van de klant.'
Het nieuwe platform
Het nieuwe platform is een aanvulling op de servicegerichte manier van werken waar de winkels van Oger om worden geprezen. 'Klanten willen producten zien en voelen, contact leggen met onze medewerkers en hun aankopen direct in huis hebben', zegt Hoving, 'Om deze wensen ook online mogelijk te maken, hebben we in een pilot gewerkt aan een online videodienst in samenwerking met het Nederlandse bedrijf HidashHi. Zo kunnen klanten binnenkort ook online persoonlijk visueel contact leggen met een Personal Advisor in de winkel. Op het nieuwe platform werken we ook met een koppeling met de populaire berichtenservice WhatsApp. Verder bieden we een same-day delivery service in Amsterdam en omgeving en gaan we volgend jaar experimenteren met spoedleveringen en avondleveringen. We zullen het scala aan bezorgopties steeds verder uitbreiden.'
Basis voor groei
De nieuwe website van Oger is een volledig nieuw gebouwd e-commerce platform dat de volgende stap voor bedrijf betekent en dient als basis voor groei. 'Met het nieuwe platform hebben we onze dienstverlening kunnen uitbreiden met een Online Outlet, kunnen we onze internationale klanten beter bedienen en laten we op korte termijn ook de langgekoesterde wens voor een abonnementsvorm voor vaste klanten in vervulling gaan. Met dit nieuwe platform gaan we Oger positioneren als een e-commerce gedreven organisatie en gebruiken we moderne technologie om klanten dus nog beter van dienst te zijn.' (PvWK)
Winkel van Oger
Achtergrond over Oger Fashion
Oger Fashion ontwikkelt en produceert al 25 jaar eigen kledingcollecties in Italië en presenteert menswear van vrijwel alle Italiaanse topmerken in de Oger stores in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Antwerpen en via de webwinkel Oger.nl. Exclusieve womenswear is verkrijgbaar bij Oger Donna in Amsterdam. De franchisestore van Corneliani staat eveneens in Amsterdam en de Outlet Store is gevestigd in Haarlem. De Oger Holding is in 1989 opgericht door Oger Lusink die zijn eerste herenmodezaak opende in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. Het bedrijf is uitgegroeid tot een onderneming met acht stores en een corporate divisie. Oger is een familiebedrijf waarin de zoons Sander (brand director) en Martijn (creative & buying director) mede-eigenaren zijn en in de toekomst het stokje van hun vader zullen overnemen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- onderzoek
- groeikansen
- trends
- luxury markt
- retail
- Oger Lusink
- online
- online kanalen
- The Luxury Opportunity
- modebewust
- PC
- e- commerce
- bovengemiddeld
- online platform
- Millennials
- Oger
- kleding
- Deloitte
- Ajax
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing