Jumbo kiest CP2 voor shopper-activatie

Jumbo kiest CP2 voor shopper-activatie
  • Food-en-retail
  • 4 feb 2016 @ 15:38
  • 13804 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieWinkelen

'Ondernemers in activatie, die innovatie en creativiteit weten te combineren met het borgen van de perfecte executie.' Dat zijn de overwegingen waarop Jumbo Supermarkten na een intensief pitchtraject heeft gekozen voor CP2 Fieldmarketing als partner om shopper-activatie in en rondom haar winkels naar een hoger niveau te tillen, laat het promotiebureau weten. Het is al het tweede nieuwe bureau dat Jumbo in korte tijd benoemt.

Het Jumbo Supermarkten-account opereert als een aparte business unit binnen CP2, waardoor de huidige operatie niet extra wordt belast. De aparte business unit concentreert zich enkel op Jumbo Supermarkten en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden. CP2 zal voor het totale Jumbo winkelbestand alle shopper- activatie, sampling & proeverij activiteiten, initiëren, ontwikkelen, coördineren en realiseren. CP2 neemt daarnaast ook het optimaliseren van de executie van POS-materialen op de winkelvloer voor haar rekening. De kookdemonstraties worden verzorgd door een ander ook net nieuw benoemd bureau, zoals MT recent berichtte. De eerste activiteiten van CP2 zijn zichtbaar vanaf week 6.

Inspireren
Shopper-activatie wordt ingezet om de Jumbo shopper te inspireren, te verleiden en te informeren. Beleving, op basis van seizoenen en thema’s, in directe samenhang met het Hallo Jumbo magazine is het uitgangspunt. CP2 ontwikkelt en realiseert de shopper-activaties die daaraan maximaal bijdragen. 'CP2 Fieldmarketing is opgericht in 2003. We zeggen waar het op staat, we zijn wars van reclamerituelen en zetten zonder poespas onze tanden in de shopper. We ondersteunen merkfabrikanten en retailers om shoppers te beïnvloeden, zo dicht mogelijk op het beslissingsmoment. We zien elk contactmoment in de shopper-journey als kans om van shoppers loyale kopers te maken', aldus het bureau. Voor de kookdemonstraties wordt Brandbase voortaan ingeschakeld, voor thema blijft Alfred het Jumbo-bureau. En voor shopperactivatie nu dus CP2. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken