[uitslag] Thuiswinkel Awards 2016 verrast, Bol.com verkozen tot 'Beste Webwinkel van Nederland'

[uitslag] Thuiswinkel Awards 2016 verrast, Bol.com verkozen tot 'Beste Webwinkel van Nederland'
  • Food-en-retail
  • 24 mrt 2016 @ 20:00
  • 13840 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebAwards

De top van de Nederlandse e-commercebranche is zojuist bekendgemaakt. Tijdens de 15e uitreiking van de Thuiswinkel Awards vielen bekende, maar ook verrassende namen in de prijzen. De Nederlandse consument koos in 11 categorieën haar favoriete webwinkel en een deskundige vakjury verkoos 5 winnaars van de Vakprijzen. Nieuw dit jaar zijn de Beste Omnichannel Winkel Award en Game Changer Award. MarketingTribune brengt als eerste de complete uitslag.

Winnaars Publieksprijzen XL
De winnaars van de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XL zijn...

Baby & Kind: 
Kleertjes.com

Computers & Accessoires:

123inkt.nl

Dames- & Herenmode:

TopVintage

Elektronica & Telecom:

Belsimpel.nl

Levensmiddelen & Supermarkten:

Body & Fitshop

Persoonlijke verzorging & Drogisterijen:

Superwinkel.nl

Reizen:

Corendon.nl

Schoenen:

vanHaren.nl

Speelgoed & Cadeaus:

Greetz.nl

Warenhuizen:

Bol.com

Wonen & Tuin:

FonQ.nl

Een maand lang hebben duizenden consumenten hun favoriete webwinkel(s) beoordeeld. Een online consumentenpanel van GfK, gecombineerd met onderzoek onder eigen klanten, bepaalde de eindscore van de deelnemende webwinkels aan de Publieksprijzen XL. De webwinkels met de hoogste eindscores hebben de Publieksprijs XL in ontvangst genomen.

Jury kiest 5 winnaars Vakprijzen
Een vakjury, bestaande uit deskundigen uit de online en retailwereld, koos de winnaars van de Vakprijzen. Arjen Bonsing, voorzitter van de vakjury: 'Wij hebben vooral gelet op feitelijke en overtuigende verhalen. Hoewel het moeilijk was om een keuze te maken, hebben de winnaars zich dit jaar echt weten te onderscheiden van anderen. Zij hebben duidelijk en helder laten zien wat ze het afgelopen jaar hebben bereikt en waarom zij op dit moment de beste in hun vakgebied zijn. We mogen met de hele markt dan ook trots zijn op de winnaars.' Op basis van de presentaties tijdens de Jurydag op 17 maart kozen de vakjury’s de volgende (web)winkels tot winnaar:

 

Vakprijs Beste Webwinkel van Nederland:

Bol.com

ING Vakprijs Beste Startende Webwinkel:

Picnic

Vakprijs Beste Omnichannel Winkel van Nederland:

De Bijenkorf

Vakprijs Cross Border E-commerce Award:

VidaXL.nl

Vakprijs Game Changer Award:

(volgt)

STICHTING NATIONALE THUISWINKEL AWARDS
De Nationale Thuiswinkel Awards, kortweg Thuiswinkel Awards, worden georganiseerd door de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards. De stichting is in 2001 opgericht en heeft als doelstelling het organiseren én financieren van onafhankelijke Award-verkiezingen voor de branche.
Met de uitreiking van de Nationale Thuiswinkel Awards beoogt de stichting een positieve bijdrage te leveren aan e-commerce - het verkopen van producten en/of diensten online aan consumenten, thuis, op het werk, onderweg, in de winkelstraat of online in de winkel.

Sponsors
De Nationale Thuiswinkel Awards 2016 worden mede mogelijk gemaakt door:

Hoofdsponsors 
DHL, ING, Kieskeurig, Lightspeed en PaySquare

Co-sponsors
B2C Europe, Cendris, ContactCare, Copernica, Dexport, Gracious studios, ICTRecht, iDEAL, Ingenico Payment Services, ippies.nl en KiyOh

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken