De meest klantgerichte bedrijven volgens CCDNA Awards

De meest klantgerichte bedrijven volgens CCDNA Awards
  • Food-en-retail
  • 4 mrt 2016 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Awards

Op donderdag 14 april vindt de 5e editie van de CCDNA Awards in DeFabrique in Utrecht plaats. De prijsuitreiking, met als thema ‘klant of partner?’, wordt georganiseerd door BearingPoint en DVJ Insights. Zij brengen met de awardshow een ode aan bedrijven die een hoge CCDNA-score halen en hun klanten dus bovengemiddeld centraal stellen.

Op dit moment doet DVJ Insights een grootschalig storytelling onderzoek waarbinnen ruim 11.000 consumenten hun ervaringen en merkassociaties delen, zodat de onderste steen in merkperceptie en klantgericht ondernemen bovenkomt. In het onderzoek zijn 80 bedrijven binnen 12 industrieën opgenomen, van automotive tot online retail.

CCDNA-score
Bedrijven die na uitvoering van het onderzoek een goede CCDNA-score krijgen, doen het op het gebied van klantgericht ondernemen goed. De CCDNA-score (Customer Centric DNA) is een graadmeter waaruit blijkt hoe klantgericht een organisatie opereert. De score biedt inzicht in de perceptie van de klant, waarbinnen variabelen als vertrouwen, aanbevelingsdrang, emoties en associaties worden getoetst. Daarnaast biedt de score ook inzicht in het functioneren van de dagelijkse beroepspraktijk, zoals bereikbaarheid, klachtafhandeling, laatste klantcontact en invulling webcare.

Hoge CCDNA-score leidt tot groei
Doordat de CCDNA-score verder reikt dan enkel ‘advocacy’, is de score een meer valide graadmeter voor het beoordelen van customer centricity dan bijvoorbeeld de Net Promotor Score. Franse studies wijzen uit dat bedrijven met een hoge CCDNA-score, over een periode van vijf jaar, 8 procent meer groei realiseren dan de grootste bedrijven van Frankrijk*. Consultancybureau BearingPoint weet wat groei voor een organisatie kan betekenen en begeleidt bedrijven in klantgericht ondernemen.  

Thema: klant of partner?
De toekomst van bedrijven wordt bepaald door de relatie met hun klanten. Daarom staat de 5e editie van de CCDNA Awards, waar met name C-level professionals op afkomen, dit jaar in het kader van co-creatie. Tijdens de prijsuitreiking wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk hoe bedrijven co-creatie toepassen, hoe zij daarmee het verschil maken en wat het hen oplevert. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken