Jumbo haalt AH in met Beter Leven Keurmerk varkensvlees
- Food-en-retail
- 27 apr 2016 @ 08:56
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVOFood
- 27 apr 2016 @ 08:56
- Redactie Food en Retail
Lidl blijft eerste in de zogenaamde 'Varkensvlees Monitor' die diervriendelijkheid onderzoekt. Opvallend: in deze ranglijst op basis van van supermarkten die varkensvlees met een Beter Leven Keurmerk verkopen, heeft Jumbo concurrent Albert Heijn van de tweede plaats verstoten. Bij dit keurmerk is de Dierenbescherming betrokken, voor de verantwoorde consument herkenbaar aan duidelijke sterren op de verpakking.
Iets meer dan de helft, 52 procent van het varkensvlees bij Jumbo, heeft het keurmerk. Bij Albert Heijn is dat 50 procent. De meest varkensvriendelijke supermarktketen is volgens de monitor nog steeds Lidl met 64 procent Beter Leven Keurmerk. Uit de maandelijkse VarkensvleesMonitor blijkt dat Aldi voor het eerst flink is gegroeid als het gaat om keurmerkvlees. Verkocht de Duitse prijsbeuker in maart nog maar vijf procent varkensvlees met keurmerk, in april was dat gestegen naar veertien procent. Aldi heeft toegezegd deze groei in 2016 maandelijks te zullen voortzetten. Retailketens Plus en Deen hebben het niet zo goed gedaan, signaleert Distrifood: ze verkochten in april respectievelijk 5 en 7 procent minder van het goede varkensvlees. Jan Linders en Emté zijn voor het eerst meegenomen in de telling van de stichting Varkens in Nood, die de monitor uitvoert, maar ze eindigen in de achterhoede. De Monitor volgde uit de belofte van de retailbranche in 2013 om geleidelijk over te gaan naar varkensvlees met het Beter Leven Keurmerk.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- supermarktketen
- keurmerkvlees
- big
- keurmerk
- varkensvlees
- Jumbo
- bewustzijn
- prijsbeuker
- veggy
- Lidl
- varken
- MVO
- carnivoor
- Beter Leven
- varkensvriendelijk
- keurmerk
- Albert Heijn
- Duits
- milieu
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing