Jumbo haalt AH in met Beter Leven Keurmerk varkensvlees

Jumbo haalt AH in met Beter Leven Keurmerk varkensvlees
  • Food-en-retail
  • 27 apr 2016 @ 08:56
  • 10688 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOFood

Lidl blijft eerste in de zogenaamde 'Varkensvlees Monitor' die diervriendelijkheid onderzoekt. Opvallend: in deze ranglijst op basis van van supermarkten die varkensvlees met een Beter Leven Keurmerk verkopen, heeft Jumbo concurrent Albert Heijn van de tweede plaats verstoten. Bij dit keurmerk is de Dierenbescherming betrokken, voor de verantwoorde consument herkenbaar aan duidelijke sterren op de verpakking.

Iets meer dan de helft, 52 procent van het varkensvlees bij Jumbo, heeft het keurmerk. Bij Albert Heijn is dat 50 procent. De meest varkensvriendelijke supermarktketen is volgens de monitor nog steeds Lidl met 64 procent Beter Leven Keurmerk.  Uit de maandelijkse VarkensvleesMonitor blijkt dat Aldi voor het eerst flink is gegroeid als het gaat om keurmerkvlees. Verkocht de Duitse prijsbeuker in maart nog maar vijf procent varkensvlees met keurmerk, in april was dat gestegen naar veertien procent. Aldi heeft toegezegd deze groei in 2016 maandelijks te zullen voortzetten.  Retailketens Plus en Deen hebben het niet zo goed gedaan, signaleert Distrifood: ze verkochten in april respectievelijk 5 en 7 procent minder van het goede varkensvlees. Jan Linders en Emté zijn voor het eerst meegenomen in de telling van de stichting Varkens in Nood, die de monitor uitvoert, maar ze eindigen in de achterhoede. De Monitor volgde uit de belofte van de retailbranche in 2013 om geleidelijk over te gaan naar varkensvlees met het Beter Leven Keurmerk.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken