Jack Daniel's viert 150 ste verjaardag
- Food-en-retail
- 30 jun 2016 @ 11:45
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ActiesConsumenten
- 30 jun 2016 @ 11:45
- Redactie Food en Retail
De oudste geregistreerde distilleerderij in de VS, Jack Daniel’s, bestaat in 2016 maar liefst 150 jaar. Dat wordt het hele jaar door gevierd met onder andere diverse limited edition flessen, een wereldwijde speurtocht naar 1 van de 150 Jack Daniel’s-vaten en 150 horecafeesten. De hoofdprijs is een reis naar Jack’s geboortegrond: Lynchburg, Tennessee
Jack’s verjaardag wordt gevierd met de grootste wereldwijde actie die Jack Daniel’s ooit heeft gehouden. 150 authentieke Jack Daniel’s whiskeyvaten uit Lynchburg in Tennessee worden overal ter wereld verstopt op iconische plaatsen in de nationale geschiedenis. Wie de vaten vindt, wint unieke verjaardagscadeaus. In Nederland vindt de Barrel Hunt plaats op 7 juli en wint de vinder een reis naar Lynchburg, een unieke thuisbar en natuurlijk het speciaal genummerde vat zelf. De hints naar de locatie van het vat zijn op 7 juli te vinden op de Facebook en Instagram van Jack Daniel’s Nederland.
Eerbetoon aan vakmanschap
Wat in de festiviteiten niet ontbreekt, zijn unieke limited edition verjaardagsflessen. De eerste limited edition is vanaf juli verkrijgbaar bij de betere slijters. De fles heeft een speciaal ‘150’-label en doet denken aan de whiskey zoals die vanaf 1866 wordt gemaakt. Het is een waardig eerbetoon aan jarenlang vakmanschap op de distilleerderij en aan de geboorteplaats van een Amerikaanse klassieker.
Veranderende wereld
Het is heel wat om al zolang constante kwaliteit te leveren. ‘In een wereld die voortdurend in verandering is, is het een ongelooflijke prestatie om onze whiskey nog altijd op dezelfde vakkundige manier te maken, op dezelfde plek, al 150 jaar’, aldus Mark McCallum, president-directeur van Jack Daniel’s. ‘We kijken ernaar uit om de liefhebbers van ons merk te verblijden met bijzondere manieren om deze mijlpaal voor Jack Daniel’s te vieren.’
Jasper “Jack” Daniel had in 1866 de vooruitziende blik om zijn distilleerderij te vestigen aan de waterbron van een kalksteengrot in Lynchburg, Tennessee. Sindsdien is Jack Daniel’s uitgegroeid van een locale specialiteit tot een wereldwijd icoon dat in meer dan 165 landen verkrijgbaar is en om zijn eigenheid en authenticiteit wordt geprezen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing