Ah to go prolongeert 'Ah to gay' en steunt de stichting Amsterdam Gay Pride

Ah to go prolongeert 'Ah to gay' en steunt de stichting Amsterdam Gay Pride
  • Food-en-retail
  • 22 jul 2016 @ 15:31
  • 37203 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodEvenementMVO

Ah to go haakt dit jaar voor de tweede keer aan bij de Amsterdam Gay Pride en doopt zeven winkels in de Amsterdamse binnenstad tijdens het festival om tot Ah to gay. De festiviteiten voor EuroPride 2016 in Amsterdam gaan morgen officieel van start met de Roze Zaterdag, de eerste winkel van Ah to go is inmiddels omgetoverd tot Ah to Gay. Albert Heijn to go onderstreept met de deelname aan het festival het gedachtegoed van diversiteit en inclusiviteit. Het thema van 2016 is ‘join our freedom’.

Tijdens het twee weken durende festival wordt in de zeven winkels de koffie geschonken in de limited edition EuroPride bekers en doneert AH to go € 1,- per verkochte koffie aan de stichting Amsterdam Gay Pride. Dit jaar organiseert de Amsterdam Gay Pride de EuroPride, een speciale editie van de Amsterdam Gay Pride. Er worden ruim 200 activiteiten georganiseerd in de periode van 23 juli tot 7 augustus. Het thema van 2016 is ‘join our freedom’.

Aankleding
Zeven Ah to go winkels in het centrum van Amsterdam worden omgetoverd tot 'Ah to gay' met spandoeken met de kleuren van de EuroPride boven de ingang, roze slingers, vlaggen, ballonnenbogen en medewerkers in roze polo’s. De deelnemende Ah to go winkels zijn: Reguliersbreestraat, Damrak, Nieuwendijk, Amsterdam CS: westtunnel, Oosttunnel, IJhal en GVB metrostation. 

Producten
Bij de Ah to Gay’s krijgen klanten bij verschillende producten gratis een roze bloemenkrans en wordt de koffie geschonken in de limited edition EuroPridebekers. Van iedere verkochte kop koffie schenkt Albert Heijn to go € 1,- aan de stichting Amsterdam Gay Pride. De stichting gebruikt deze donatie voor het opruimen en schoonmaken van de stad na afloop van alle feestdrukte. Klanten kunnen met de beker meedoen aan een winactie: als zij een foto van zichzelf met de beker op de Facebookpagina van Albert Heijn to go zetten, maken zij kans op één van de 20 porseleinen varianten van de EuroPride koffiebeker. (PvWK)


Achtergrond EuroPride

Elk jaar wordt in een Europese stad de EuroPride gehouden. Sinds 1991 wijst de Epoae, het Verbond van Europese (Gay-)Pride Organisatoren, steeds een stad aan die dat jaar de EuroPride mag organiseren. Met het thema ’Join our freedom’ wil de Amsterdam Gay Pride Europese landen, waar mensen nog niet zichzelf kunnen zijn, vrij kunnen leven of waar mensenrechten onder druk staan, oproepen zich bij onze denkwijze en vrijheden aan te sluiten. Meer info over EuroPride staat hier

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken