Cups and Leafs brengt theeculturen samen
- Food-en-retail
- 22 jul 2016 @ 09:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 22 jul 2016 @ 09:00
- Redactie Food en Retail
Het merk Cups and Leafs heeft onlangs haar eerste theebar in Haarlem geopend. Zij biedt een ultieme Oosterse thee ervaring middels een nieuw theeconcept. Het concept is opgezet door de Chinese Xiao Hamans-Wang en haar Nederlandse man Guido Hamans. Samen willen zij hun gezamenlijke passie voor de rijke Oosterse theecultuur overbrengen op het Nederlandse publiek. Een artikel door Romy van Kessel.
Theecultuur
Xiao Hamans-Wang: ‘Nederlanders beginnen steeds meer interesse te tonen in de theecultuur. Helemaal als blijkt dat het drinken van thee veel gezondheidsvoordelen met zich meebrengt’. In Azië is de theecultuur echter een belangrijk onderdeel van de Oosterse cultuur. Om deze rijke theecultuur naar Nederland te halen, moeten Nederlanders inzien wat het precies inhoudt. Xiao is zelf een in China opgeleide en gecertificeerde 'Tea Master' en weet alle ins & outs van thee; van zettechnieken tot herkomst van de theebladeren. Door haar Oosterse wijsheden, expertise en kwalitatief goede theeën te serveren, wil Cups and Leafs een unieke theebeleving creëren: ontspanning en de perfecte kop thee. De opgeleide Tea-Rista’s in de thee bar dragen hieraan bij, maar er is meer dan een thee bar nodig om een beleving te creëren. Het Cups and Leafs-theeconcept bestaat dan ook uit een fysieke theebar, online shop en professionele workshops. ‘Nu nog alleen in Haarlem te vinden, maar we hebben de ambitie de "Starbucks onder de thee" te worden', aldus Guido Hamans.
Ondernemers duo
Xiao’s Oosterse expertise en Hamans' ervaring met ondernemen maakt hen een ideaal ondernemers duo voor dit nieuwe concept. Gedurende Guido’s tijd in China, waarin hij onder andere mede-bedenker en uitvoerder was van een van de eerste wenskaarten met muziek , raakte hij overweldigd door de rijke Oosterse theecultuur. De stap om samen met zijn vrouw een concept te bedenken om de theecultuur naar Nederland te halen was dan ook zo gezet. Guido heeft veel ervaring met internationale Retail en groothandel binnen verschillende (b2b) industrieën en was eerder verantwoordelijk voor marktintroductie, distributie en Retail strategieën. Hoe je een merk klaarstoomt voor de Retail weet hij dus als geen ander.
Samenspel
Hij heeft dan ook grote plannen voor Cups and Leafs en is op zoek naar samenwerkingen. Hamans: ‘Het zou bijvoorbeeld fantastisch zijn als onze theeën bij living stores verkrijgbaar zijn’. Het relax momentje is hier van belang. Het dit moment past overigens bij heel veel concepten, neem nou kappers. ‘Je haar laten doen is een ontspannende bezigheid, een kop C&L Green Tea maakt het nog net even ontspannener.'
Foodpairing
Daarnaast wil Cups and Leafs ook een steentje bijdragen aan de maatschappij en willen zij culturen samenbrengen. Hamans: ‘Dit doen wij door steeds op zoek te gaan naar verrassende theecombinaties.' Zo zijn ze deze week kaas en thee foodpairing gestart. In samenwerking met het Haarlemse kaashuis Tromp hebben zij de lekkerste Europese kaas bij de juiste kop Oosterse thee gezocht. Kaas en thee geen combinatie? Je zult versteld staan. De Oosterse en Nederlandse cultuur is dus wel degelijk te combineren en is vanaf nu te proberen in de theebar in Haarlem. (RvK)
artist impression Cups and Leafs
Meer info: www.cupsandleafs.com
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- concept
- Xiao Hamans-Wang
- ultiem
- retail
- nieuw
- interesse
- theeconcept
- winkel
- Haarlem
- e passie
- Cups and Leafs
- Guido Hamans
- Romy van Kessel
- drinken
- theecultuur
- Nederlanders
- thee
- theebar
- Oosterse thee
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing