Van McDonald’s icoon naar haute cuisine

Van McDonald’s icoon naar haute cuisine
  • Food-en-retail
  • 30 aug 2016 @ 14:38
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodConcepten

Culinaire grootheden worden uitgedaagd om met ingrediënten van McDonald’s iconen een haute cuisine gerecht te bereiden en doen onderzoek naar de herkomst van de ingrediënten. Dit is het recept voor een nieuw online videoconcept dat McDonald’s samen met LifeHunters heeft ontwikkeld.

Enkele weken geleden toverde topchef Jaimie van Heije de iconische Big Mac om in een steak tartare. Vanaf deze week is te zien wat Ruben Dekker, chef de cuisine van restaurant Le Garage in Amsterdam, weet te maken van ingrediënten van de McDonald’s Salades. Bekijk de video onderop dit bericht.

'Voor velen zijn de kwaliteit en herkomst van de producten en ingrediënten onbekend. Daar zijn veel onbeantwoorde vragen over, stelt McDonald’s, 'Wij staan voor de kwaliteit en de herkomst van de ingrediënten die zij gebruikt in al haar producten. Aan de hand van de reis die de topchefs maken naar het kerningrediënt van de iconen van McDonald’s, komt de keten met telers, boeren en leveranciers aan bod. Voor dit online videoconcept worden diverse culinaire grootheden vervolgens uitgedaagd om met de ingrediënten van iconische McDonald’s producten een haute cuisine gerecht te bereiden, een concept bedacht en uitgevoerd door LifeHunters.' Aan de hand van de vragen van de kritische gastronomen wordt het verhaal achter de producten van McDonald’s verteld. Met de passie van de topchef wordt het icoon omgetoverd tot een verrassend haute cuisine gerecht.

'De topchefs nemen een kijkje in de keten van McDonald’s en gaan bij de telers, boeren en leveranciers op zoek naar de kwaliteit en herkomst van de ingrediënten van iconische McDonald’s producten. De topchefs nemen de kwaliteit en herkomst kritisch onder de loep en zij kunnen ongecensureerd hun mening geven', aldus Eunice Koekkoek, manager Corporate Communicatie bij McDonald’s Nederland.
 


   De gazpacho van ijsbergsla met een frisse groentesalsa


In de eerste aflevering is topchef Jaimie van Heije, eigenaar van het gelijknamige restaurant in Ouderkerk aan de Amstel, op zoek gegaan naar de herkomst van het rundvlees van de Big Mac. Hij verraste door met de ingrediënten van de Big Mac een steak tartare te bereiden. In de nieuwste aflevering reist Ruben Dekker naar de Limburgse slavelden. De Chef de Cuisine van restaurant Le Garage in Amsterdam bezocht de slateler en het bedrijf dat de sla voor McDonald’s verwerkt. Welk gerecht Ruben heeft gemaakt met de ingrediënten van de McDonald’s Salades is vanaf deze week hier te zien. (PvWK)

Over McDonald’s Nederland
McDonald’s bezorgt in Nederland haar wekelijks bijna 3 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en vers bereide, iconische producten die door ruim 17.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 245 restaurants. Het streven naar kwaliteit staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering. (bron: McD.)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken