Clooney terug op de voorgrond: 'Niets komt tussen George en zijn Nespresso koffie'

Clooney terug op de voorgrond: 'Niets komt tussen George en zijn Nespresso koffie'
  • Food-en-retail
  • 26 sep 2016 @ 11:20
  • 17699 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Het is meer dan 10 jaar geleden dat George Clooney zijn debuut maakte in een Nespresso commercial. Vanaf deze week is de nieuwste commercial van deze legendarische samenwerking te zien op de Nederlandse televisie. Hierin wordt George Clooney vergezeld door Ian McShane, bekend van de Pirates of the Caribbean en Deadwood. In de campagne wordt met behulp van de nodige dosis humor duidelijk hoe ver George gaat voor kwaliteitskoffie. Bekijk hier de making off en lees de rationale.

Verhaallijn
We zien dat George een zware avond tegemoet gaat als hij zijn best doet om zijn laatste Nespresso aankoop voor zichzelf te houden. Zijn avond begint in de stijlvolle Nespresso Boutique aan de Regent Street in Londen, waar hij een gesprek aanknoopt met een aantrekkelijke vrouw terwijl ze een kopje Nespresso koffie drinken. Helaas voor George is dit de vrouw van een gangsterbaas, en dat zal hij weten ook. Na een turbulente nacht door de achterstraatjes van Londen, zien we hem de volgende ochtend thuis. Hij is gehavend, maar wel met z’n vertrouwde Nespresso koffie in zijn hand. Zou hij het liever anders willen? Nee hoor, ondanks de moeite die hij af en toe moet doen voor zijn Nespresso koffie, verzekert George ons ervan dat hij zijn dag niet beter kan beginnen.

George Clooney als ultieme merkambassadeur
Door de jarenlange samenwerking is er een sterke band ontstaan met de acteur: wie George Clooney zegt, zegt Nespresso. Als George Clooney zelf gevraagd wordt naar deze laatste samenwerking met Nespresso, antwoordt hij 'We hebben altijd de ambitie om het verhaal naar een nieuwe dimensie te brengen en ik kan met zekerheid zeggen dat dit gelukt is door de mooie combinatie van het karakter en de humor.'


Verschuiving naar duurzaamheid
Maureen Baas, marketing director Nespresso Nederland, licht verder toe wat de totale samenwerking betekent voor Nespresso: 'George Clooney is meer dan alleen het gezicht van ons merk, dat maakt de samenwerking zo waardevol en uniek. Het is logisch dat mensen bij George Clooney en Nespresso direct denken aan de legendarische commercials. Niet iedereen weet dat George Clooney ook nauw betrokken is bij de verschillende duurzaamheidsinitiatieven van Nespresso en ook onderdeel uitmaakt van de Nespresso Sustainability Advisory Board. Wij zijn er ontzettend trots op dat wij zo’n toegewijde merkambassadeur hebben die betrokken is bij de kern van waar Nespresso voor staat.' Het accent van de merkcampagne is de laatste jaren meer richting die duurzaamheid en de samenwerking met boeren verschoven, las u al eerder in MarketingTribune. Daarbijkwam Nespresso juist iets losser te staan van de filmster, om het inhoudelijke productverhaal neer te zetten. Dat is immers een goede reden iets meer te betalen voor Nespresso-cups, nadat het patent op de cup zelf was vervallen en huismerken massaal eigen cups gingen maken. De campagne die deze week start is alweer de 12e samenwerking tussen de bekende acteur en Nespresso. (PvWK)



Redactie MarketingTribune

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken