Vegetarische Slager maakt Unox-Gehacktballetjes

Vegetarische Slager maakt Unox-Gehacktballetjes
  • Food-en-retail
  • 1 okt 2016 @ 14:18
  • 22206 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodTrendsMVO

De Vegetarische Slager en Unilever introduceren vandaag, op World Vegetarian Day, de Unox Vegetarische Gehacktballetjes in satésaus. Met het nieuwe product spelen Unox als bekendste vleesmerk van Nederland en ’s werelds eerste Vegetarische slager in op de trend van vleesminderen.

Ruim 84% van de Nederlandse bevolking eet meer dan één keer per week geen vlees. Unilever-topman Bart Kuppens gaf al recent in dit veel gelezen interview met MarketingTribune aan met dergelijke food-trends rekening te houden. Ook voor Unox. Tijdens dit interview liet hij een pilot-verpakking van de nieuwe Unox Gehacktballetjes met smakelijke vleesvervangers zien. Het project was toen nog geheim. De gehaktbal is nu voor het eerst gehacked.

Heugelijke ontwikkeling
Jaap Korteweg, oprichter en ceo van De Vegetarische Slager, spreekt van een belangrijke mijlpaal: 'Unilever bereikt met haar producten meer dan een miljard mensen en deze stap samen met Unox zal het voor nog meer mensen aantrekkelijk maken om laagdrempelig met vegetarisch eten kennis te maken.' Volgens Korteweg is de uitdaging voor producenten van vleesvervangers om ze minstens even lekker als vlees te laten smaken. Dat lukt bij producten van DVS zoals deze bij AH, opvallend goed.

Duurzaamheidsprogramma
Vervolgens zal door aantrekkende vraag ook de prijs kunnen dalen en wordt de diervriendelijke productie goedkoper, is de gedachte van Korteweg. En zo keert de wal het schip. Een nieuwe fabriek zorgt intussen dat de productiecapaciteit van De Vegetarische Slager flink omhoog kan. Het is heugelijk en slim dat Unilever nu deelneemt aan deze ontwikkeling, goed passend in het Sustainable Living program, en er zijn marketingpower achter zet.
(PvWK, bronnen: Unilever en Foodlog)


    De nieuwste vleesvrije Unox-aanwinst

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken