[video] SodaStream lanceert Shame or Glory

[video] SodaStream lanceert Shame or Glory
  • Food-en-retail
  • 16 nov 2016 @ 16:43
  • 12172 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesFood

SodaStream lanceert de duurzaamheidscampagne ‘Shame or Glory’. Met de campagne wil SodaStream het gebruik van vervuilende plastic flesjes tegengaan. Aandacht voor duurzaamheid staat centraal waarvoor de iconische Walk of Shame-scène uit seizoen 5 van Game of Thrones wordt gebruikt. De campagne video is internationaal al 10 miljoen keer bekeken in de afgelopen 48 uur. Bekijk de video hier.

In de campagne herken je de Walk of Shame-scène uit Game of Thrones. De assistent van Thor Bjorson uit deze hit-serie koopt bruiswater in een supermarkt. Dan duikt Hannah Weddingham als Septa op en achtervolgt hem. De bel klinkt en ze roept:  'Shame!' De assistent moet zich vervolgens een weg banen door een woedende menigte om vervolgens voor een boze Thor te eindigen. Hij laat zien dat je met een SodaStream nooit meer ‘shameful polluting bottles’ hoeft te kopen en 'Moeder Aarde blij maakt'. Vraag aan de kijker: wat kies jij, Shame or Glory?

Voorkom het gebruik van plastic'
De sterren zijn er al uit, reageren ze op hun bijdrage. 'Ik drink het liefst kraanwater. Als kind maakte ik al mijn eigen bruiswater met SodaStream en ik moedig iedereen aan om hetzelfde te doen', aldus Thor Bjorson, 'Het gebruik van single serve plastic flesjes neemt epidemische vormen aan', vult SodaStream-ceo Daniel Birnbaum aan. In Nederland worden dagelijks 1,5 miljoen kleine flesjes weggegooid. Birnbaum: 'Het grootste gedeelte van dit plastic afval eindigt op vuilnisbelten, de verbrandingsoven, parken en oceanen. Ik trek mij dit persoonlijk aan en daarom speel ik ook een kleine rol in de video. Gelukkig zijn er wereldwijd miljoenen mensen die thuis bubbelwater maken en zo hun verantwoordelijkheid nemen in de strijd tegen de vervuiling van Moeder Aarde. Dat maakt ons ‘s werelds grootste bruiswatermerk.'

Ook Hannah Waddingham is blij om met SodaStream aan dit probleem te werken, vertelt ze aan MarketingTribune. 'Ik ben trots omdat het merk iedereen de kans geeft om betere keuzes te maken en het bedrijf een gezonde en duurzame manier van leven promoot.' Kijk aan! Meer over de campagne vindt u op deze website van Shame or Glory. (PvWK) 

 

Over SodaStream
'SodaStream biedt een duurzaam alternatief voor bruiswater en is wereldwijd marktleider op het gebied van bruiswaterapparaten voor thuis. Met SodaStream maak je kraanwater in een handomdraai bruisend en hoef je nooit meer met flessen bruiswater uit de supermarkt te sjouwen. SodaStream is het ideale toestel voor iedereen die het drinken van kraanwater graag spannend maakt. De intensiteit van de bubbels bepaal je zelf. Kortom, meer verfrissing, minder gesleur. SodaStream is actief in 45 verschillende landen.'
(bron: SodaStream)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken