Marketeer Bram Westenbrink: 'Amstel Ongefilterd is verrassende variant recht uit de lagertank'

Marketeer Bram Westenbrink: 'Amstel Ongefilterd is verrassende variant recht uit de lagertank'
  • Food-en-retail
  • 23 jan 2017 @ 11:52
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Amstel introduceert ‘Amstel Ongefilterd’. Volgens Amstel-marketeer Bram Westenbrink 'de pilsener zoals onze brouwers het proeven: recht uit de lagertank.' Amstel Ongefilterd is natuurlijk troebel en heeft een volle, zachte smaak, vertelt hij. Bierliefhebbers krijgen de primeur tijdens 'De Vrienden van Amstel Live! 2017' waar de brouwer het bier voor het eerst presenteert.

'Bij Amstel brouwen we al meer dan 145 jaar geweldig bier, in diverse varianten voor verschillende seizoenen en speciale gelegenheden. Pils is veruit het grootste biersegment in Nederland en heeft een rijke historie. Met vernieuwende initatieven als Amstel Ongefilterd laten we zien dat ook in de pilswereld nog veel te ontdekken valt. Het is de pilsener zoals onze brouwers het proeven. Amstel Ongefilterd behoudt het frisse, doordrinkbare karakter van pils, maar is een bijzondere en verrassende variatie', vertelt Westenbrink MarketingTribune.

Bier met traditie
In 1870 richtten Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy (direct familielid van onze platformmanager Food&Retail, red.) de Amstel Brouwerij op. Westenbrink: 'Deze twee vrienden stonden aan de basis van de kwaliteit, smaak én het volle karakter van ons Amstel Bier, dat tegenwoordig in meer dan 90 landen gedronken wordt. De brouwers van Amstel hebben de kenmerken van dit uit vriendschap gebrouwen bier altijd gekoesterd. Amstel wordt volmout, met extra geurige hop en veel passie gebrouwen. Voor Amstel Ongefilterd worden precies dezelfde ingrediënten gebruikt als voor het Amstel pils, het brouwproces is echter anders. Een gedeelte van de gist blijft in het pils achter, wat resulteert in een natuurlijk troebel pils met een volle, zachte smaak.' 

Schenkritueel
De gist die de natuurlijke troebeling veroorzaakt, zakt naar de bodem van de fles, legt de marketeer uit. Dit betekent dat dit bijzondere pils een ander schenkritueel heeft. 'Voor het perfecte glas Amstel Ongefilterd schenk je eerst ¾ van het flesje uit in het glas. Vervolgens wals je het overige bier in de fles waarna je de rest ook uitschenkt in het glas.' Amstel Ongefilterd is vanaf begin maart 2017 in de horeca op tap beschikbaar. Vanaf dat moment is Amstel Ongefilterd ook in de supermarkt verkrijgbaar in een 6-pack voor een consumenten adviesprijs van €4,29, meldt de brouwerij. Eerder lanceerde Amstel-eigenaar Heineken al Heineken Extra Vers. (PvWK) 


     Amstel Ongefilterd

     De nieuwe variant op tap (fotografie: Paul Bergen)

 

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken