[onderzoek] 'Driekwart consumenten weet meer dan winkelmedewerker' - H&B haakt in
- Food-en-retail
- 14 feb 2017 @ 09:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodOnderzoekPromotie
- 14 feb 2017 @ 09:00
- Redactie Food en Retail
Nederlandse consumenten zijn ontevreden over de klantbeleving in winkels. Ruim één op vier denkt meer te weten over producten dan winkelmedewerkers. Dat blijkt althans uit onderzoek van Manhattan Associates, onder ruim 1000 Nederlanders. Als tegenbeweging op deze ongewenste trend start Holland & Barrett (voorheen De Tuinen) een bijzondere actie, meldt de gezondheidswinkelketen: 'wie meer weet over de producten dan winkelmedewerkers ontvangt een korting.'
Specialisten op de vloer
'Het initiatief is ontwikkeld om te laten zien dat onze medewerkers echte specialisten zijn', vertelt Stephen Nieuwenhuis, operationeel directeur bij Holland & Barrett. 'Al onze medewerkers worden opgeleid door de Holland & Barrett Natural Health Academy. Wij vinden het belangrijk om service op hoog niveau te bieden en zien het iedere dag weer als een leuke uitdaging om vragen van klanten zo goed mogelijk te beantwoorden.'
De actie loopt van 13 februari tot 5 maart en geldt voor het gehele assortiment. Wanneer winkelmedewerkers een productvraag niet kan beantwoorden, krijgen klanten een korting van twintig procent.
Achtergrond over Holland & Barrett
'Holland & Barrett Nederland, voorheen De Tuinen, is een landelijke keten van gezondheidswinkels, met een unieke winkelformule die aansluit op de huidige maatschappelijke ontwikkeling. Daarin is kwaliteit van leven op een natuurlijke en evenwichtige manier steeds belangrijker. Het assortiment bestaat uit voedingssupplementen, gezonde voeding, sportvoeding, glutenvrije producten, verschillende soorten theeën, kruidensoorten en een scala aan verzorgings- en relax producten. De verzorgingsproducten van Holland & Barrett zijn vrij van SLS (Sodium Lauryl Sulfaat), parabenen, microplastics en niet getest op dieren', aldus de trotse gezondheidswinkelketen. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- producten
- winkels
- drogist
- winkelmedewerkers
- onderzoek
- operationeel directeur
- Holland & Barrett
- Holland & Barrett Natural Health Academy
- gezondheid
- De Tuinen
- Manhattan Associates
- medewerkers
- Stephen Nieuwenhuis
- klantbeleving
- één op vier
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing