Boomerang Create maakt verfrissende Heineken-commercial
- Food-en-retail
- 7 mrt 2017 @ 10:33
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketingcommunicatie
- 7 mrt 2017 @ 10:33
- Redactie Food en Retail
Waarom smaakt Heineken zo verfrissend? Om die vraag te beantwoorden heeft Boomerang Create in samenwerking met INDG en Heineken een verfrissende techniek ingezet: een driedimensionale papieren animatie. 'Het brouwen van Heineken bier is niet alleen een ambacht, het is een kunst. Deze kunst verdient een canvas', aldus Boomerang. Bekijk hier het resultaat.
'Papier is de start van vele meesterwerken en daarom is een 3D paper animation gebruikt om het verhaal van het unieke brouwproces van Heineken te vertellen. Deze nieuwe commercial ziet er daardoor niet alleen goed uit op papier, maar vooral ook op je beeldscherm', stellen de makers.
In de video wordt uitgelegd wat het geheim van Heineken is: het unieke a-gist. 'We nemen een duik in het bier en gaan terug naar het jaar 1886, toen deze gist werd ontdekt. De allereerste Heineken brouwerij en het Amsterdam van 131 jaar geleden worden door middel van 3D geanimeerd papier op prachtige wijze tot leven gewekt.'
Deze complexe en zeer arbeidsintensieve techniek vereiste de expertise van zowel Boomerang Create als een groot internationaal animatieteam bij INDG, onder art direction van Jordi van de Bovenkamp en Maxim Gouding. Deze inspanning resulteerde in een creatieve video die de kwaliteit uitstraalt die consumenten gewend zijn van Heineken. (PvWK)
Bekijk hieronder of hier de video.
Credits
Opdrachtgever: Heineken Nederland
Verantwoordelijk marketeer: Paul Tholen, Ana Henriques
Agency: Boomerang Create
Concept: Jordi van de Bovenkamp, Eldin Fetahovic en Marco van Houwelingen
Art Direction: Jordi van de Bovenkamp (Boomerang Create) en Maxim Goudin (INDG)
Production: INDG
Sound: Soundsright
Production: Aimée Rutumalessij en Benjamin Mcdiarmid
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- film
- Maxim Gouding
- Boomerang Create
- Heineken
- animatieteam
- Heineken Nederland
- marketeer
- animatie
- consument
- Eldin Fetahovic
- Jordi van de Bovenkamp
- Ana Henriques
- bier
- tvc
- INDG
- Paul Tholen
- Boomerang Create
- Jordi van de Bovenkamp
- kwaliteit
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing