Food Interaction voor food professionals

Food Interaction voor food professionals
  • Food-en-retail
  • 17 mrt 2017 @ 15:19
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodKennissessie

Levensmiddelen, hoe ze gemaakt worden en wat ze doen voor of tegen ons lijf, gaan volop over de tong in de (interactieve) media. Zin en onzin zijn niet gemakkelijk meer te onderscheiden. Hoe ga je daar als bedrijf en professional mee om? Wat gebeurt er als bedrijven niet meepraten? En: wat gebeurt er als consumenten niet met bedrijven praten? Het nieuwsplatform Foodlog organiseert hiervoor de cursus Food Interaction voor profit en non-profit organisaties en nodigt ditmaal ook kritische consumenten uit om hun bijdrage te leveren.

'Food Interaction is bedoeld voor professionals en voorlichters die actief zijn op het gebied van landbouw, food en nutrition. Ze werken bij levensmiddelenproducenten, detailhandelsbedrijven, voorlichtingsinstituten, universiteiten, overheden en private kennis- en ontwikkelingsinstituten. Nieuw in deze tweede editie is dat we kritische consumenten de gelegenheid bieden direct in gesprek te gaan met organisaties', reageert Roeland Dobbelaer namens Foodlog.

Programma
Food Interaction doorloopt in 10 middagen drie grote thema’s: Digitalisering en mobilisering van de (sociale) media; Grote maatschappelijke trends en Industrie-specifieke trends binnen food.

Praktisch en interactief
Zo'n 15 sprekers uit de wereld van food en communicatie vertellen over hun ervaringen en de onderwerpen die nu in de samenleving spelen. 'Het programma van de cursus Food Interaction is praktisch en gebaseerd op interactie tussen cursisten onderling en de sprekers. Op de laatste dag gaan cursisten in gesprek met consumenten en leggen hen een concreet dilemma uit hun bedrijf of organisatie voor. Lezers van MarketingTribune krijgen 10% korting op de inschrijfprijs voor de cursus', belooft Dobbelaer. Bij interesse vink dat dan hier aan. Daar staat ook meer info.

Voedselstress
Foodlog werd in 2008 uitgeroepen tot beste blog tijdens de BOBs (The Best of Blog Awards, red.). Het blog biedt talloze discussies, insights, laat lezen hoe foodies in de voedselstress raken en zet artikelen door op Nu.nl en het content-netwerk van Microsoft. Onlangs las u op platform Food&Retail van MarketingTribune deze uitgebreide longread 'Met boter en suiker - snoezige suiker', in samenwerking met Foodlog. Lees hier het eerdere artikel 'Marketing moet de intrinsieke kwaliteiten van eten vermarkten' van Foodlog-hoofdredacteur Dick Veerman. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken