Frisdrankmerk Fïnley naar Nederland

Frisdrankmerk Fïnley naar Nederland
  • Food-en-retail
  • 15 mrt 2017 @ 15:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodIntroductie

Coca-Cola Nederland lanceert een nieuw merk: FÏNLEY. Deze volgens de makers 'verfrissende alcoholvrije en caloriearme drank voor volwassenen' verschijnt in zes verrassende en verfijnde smaken: bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-cranberry, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Royal. FÏNLEY is gemaakt van vruchtensappen met uitsluitend natuurlijke aroma’s en bevat geen conserveringsmiddelen.

'De subtiele drank met fijne bubbels en bittere noot, is licht gezoet met onder andere stevia-extract1 en telt hierdoor slechts 20 calorieën per 100 ml. Coca-Cola voegt met FÏNLEY een nieuw, smaakvol merk toe aan haar caloriearme en calorievrije assortiment.' 

FÏNLEY is ontwikkeld in het Coca-Cola innovatielab in Brussel. Hier werken specialisten dagelijks aan innovaties en nieuwe producten die passen bij de smaakbehoeftes van consumenten en inspelen op maatschappelijke trends, meldt het merk. Eerder is de frisdrank gelanceerd in België en Frankrijk. 'Nu is het tijd om Nederlanders te laten kennismaken met FÏNLEY. De frisdrank is speciaal ontwikkeld met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. In Nederland is 53 procent van de bevolking ouder dan 40 jaar2. Ondanks de omvang van deze groep is het huidige aanbod van frisdranken nog beperkt voor een doelgroep waarvan de smaakvoorkeur verandert en de smaak verfijnt. Hier spelen wij met FÏNLEY op in. De drank heeft fijne bubbels en een mooi evenwicht tussen zoet en bitter. Daardoor is het een lekker alcoholvrij en caloriearm alternatief dat je op diverse momenten kan drinken: als verfrissend drankje in de middag of een spannende mocktail gedurende de avond', vertelt brandmanager Marieke Liesting. 

Renate Gerschtanowitz is het gezicht van FÏNLEY
'Het nieuwe frisdrankmerk heeft een elegante, volwassen uitstraling en een verfijnde smaakbalans. De introductie van FÏNLEY in Nederland gaat gepaard met een crossmediale campagne waarin Renate Gerschtanowitz de hoofdrol speelt. Renate Gerschtanowitz past goed bij de uitstraling van het merk en is als gezicht van FÏNLEY onder meer te zien in tv-commercials, advertenties in print en online, PR, outdoor en digital & social media campagnes. FÏNLEY is verkrijgbaar in de supermarkt en een select aantal bioscopen en tankstations', aldus Coke. 



Lees hier: [XL interview] deel 1: Coca-Cola over de nieuwe zero sugar marketingstrategie

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken