Karlijn van Ruiten - marketing manager: 'Sourcy innoveert met water voor kinderen'

Karlijn van Ruiten - marketing manager: 'Sourcy innoveert met water voor kinderen'
  • Food-en-retail
  • 8 mrt 2017 @ 10:03
  • 17630 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodIntroductie

Kinderen krijgen vaak te veel suiker binnen via hun voeding. Door vaker water aan te bieden in plaats van zoetere drankjes kunnen ouders de suikerinname van hun kinderen verlagen. Daarom komt Sourcy volgens marketeer Karlijn van Ruiten met 'een goede keuze in een pakje voor kinderen': Water met een Fruitsmaakje. Dat is bronwater met fruitsmaak en zonder bubbels, E-nummers, zoetstoffen, suiker en zuren die de tandjes kunnen aantasten.

Het is 99,9% bronwater en 0,1% natuurlijk fruitaroma voor een banaan- of sinaasappelsmaak, en 99,7% bronwater met 0,3% natuurlijk fruitaroma voor een aardbeismaak. 'Sourcy Water met een Fruitsmaakje' is daarmee uniek in de markt: het kan zonder zorgen de hele dag gedronken worden en maakt water drinken volgens het merk leuker. 'Met deze innovatie helpt het watermerk ouders hun kinderen voldoende te laten drinken en de suikerinname via drinken te verlagen.' Vanaf medio maart is het product te koop bij Albert Heijn en Jumbo.

Alle kinderen aan het water
Karlijn van Ruiten, marketing manager van Sourcy, over de innovatie: 'De meeste ouders weten natuurlijk wel dat pakjes die kinderen drinken vaak veel suiker bevatten. Het Voedingscentrum adviseert om kinderen een liter water per dag te geven, maar in de praktijk is dat soms lastig. Kinderen vinden water drinken vaak saai of niet lekker. Om aan voldoende vocht te komen kiezen ouders dan toch voor zoetere drankjes. Water met een Fruitsmaakje van Sourcy heeft wel de smaak van fruit, maar niet de nadelen in de vorm van suiker en zuren. Zo helpen we kinderen op een verantwoorde manier genoeg vocht binnen te krijgen.'
 
99,7% bronwater mét smaak

Sourcy Water met een Fruitsmaakje bestaat uit bronwater en bevat een minimale hoeveelheid natuurlijk fruitaroma, dat zorgt voor de geur- en smaakbeleving, zegt Van Ruiten. 'Het product bevat 0,1% (sinaasappel en banaan) tot 0,3% (aardbei) fruitaroma; verder is het puur water uit de Sourcy-bron in Bunnik. Voor deze innovatie ging Sourcy een samenwerking aan met Disney. Op elke smaak staat een figuurtje: Mickey Mouse (aardbei), Donald Duck (banaan) of Pluto (sinaasappel). Het product is vanaf 6 maart in de drie smaakvarianten te koop bij Albert Heijn. Vanaf 20 maart zijn de varianten aardbei en sinaasappel ook verkrijgbaar bij Jumbo en later in het jaar volgen andere supermarkten.' De verpakking bestaat uit zes pakjes van 0,2 liter en heeft een consumentenadviesprijs van €1,59, meldt het watermerk. (PvWK)

Over Sourcy
'Sourcy mineraalwater is puur, natuurlijk en uit Nederlandse bodem. Het heeft een reis van 1250 jaar achter de rug voordat het zich Sourcy mocht noemen. In die eeuwen is het via de Utrechtse Heuvelrug naar de bron in Bunnik gesijpeld en door die natuurlijke filtering heeft het zijn unieke smaak en samenstelling gekregen. Met zijn evenwichtige en natriumarme mineralenbalans is Sourcy geschikt voor kinderen van alle leeftijden, zelfs voor baby’s. Zie voor meer informatie www.sourcy.nl. Sourcy is één van de merken van frisdrankbedrijf Vrumona. Deze innovatieve dorstlesser heeft als missie voor elke dorst een gezondere keuze te bieden, onder andere door het reduceren van suiker en kilocalorieën in zijn producten.'
(bron: Sourcy)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken