Acht finalisten van Philips Innovation Award bekend
- Food-en-retail
- 5 apr 2017 @ 11:37
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieMarketing
- 5 apr 2017 @ 11:37
- Redactie Food en Retail
Na de halve finale eind maart met de 30 meest veelbelovende studenten startups van Nederland, is duidelijk geworden welke acht deelnemers gaan strijden om het felbegeerde prijzenpakket van €50.000 en €10.000 tijdens de finale van de Philips Innovation Award. De Philips Innovation Award is de grootste ondernemersprijs van Nederland voor studenten met een sterke focus op innovatie, vrijwillig georganiseerd door studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam.
De beste 30 deelnemers waren uitgenodigd voor de halve finale in Rotterdam, na 11 seminars door het land en een strenge selectie van 161 kwalitatief hoogwaardige businessplannen. Het evenement bood deelnemers de mogelijkheid om in contact te komen met investeerders, ondernemers, partners en studenten. Elke startup heeft de kans gekregen een minuut te pitchen voor de jury, die tevens bepaalde welke deelnemers de potentie hebben om deel te mogen nemen aan de finale. Vijf van de acht geselecteerde finalisten, de zogeheten Innovators, zullen strijden om het prijzenpakket van €50.000, meldt de organisatie. Daarnaast wordt de prijs van de Rough Diamond League (studenten startups jonger dan 1 jaar) à €10.000 vergeven aan een van de drie andere finalisten. De finale vindt plaats op maandag 8 mei in de Rotterdamse Schouwburg.
Het prijzenpakket van €50.000 wordt uitgereikt aan het team met het meest innovatieve en kansrijke plan. De jury, voorgezeten door Frans van Houten, ceo van Philips, let op de impact, duurzaamheid en haalbaarheid van het plan. Het prijzenpakket bestaat uit een geldbedrag en een toolkit van producten en diensten om de jonge ondernemers de ultieme kickstart te geven. Meer informatie over de finalisten is te vinden via deze link. (PvWK)
De finalisten op een rijtje
Achtergrond partners
De Philips Innovation Award verwelkomt SAP, OVG, HNK, KPN en wearereasonablepeople als nieuwe partners voor de 12e editie, en dankt de Platinum partners BearingPoint, Port of Rotterdam, ABN-AMRO, KPMG en The Boston Consulting Group voor de succesvolle samenwerking van de afgelopen jaren. Samen met de andere partners hebben zij de Philips Innovation Award in staat gesteld om snel te groeien en zo veel mogelijk toegevoegde waarde te creëren voor de startups in Nederland. Meer informatie over de Philips Innovation Award is hier te vinden.
(bron: Philips)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- producten
- ceo
- De finale
- inalisten
- ultiem
- studenten
- ondernemers
- €10.000
- Frans van Houten
- geldbedrag
- licht
- finalisten
- PIA
- toolkit
- Philips
- kickstart
- startups
- Rough Diamond League
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing