Albert Heijn lanceert AH Groenteboost via Facebook Messenger om te lage groenconsumptie te verhogen

Albert Heijn lanceert AH Groenteboost via Facebook Messenger om te lage groenconsumptie te verhogen
  • Food-en-retail
  • 20 apr 2017 @ 11:49
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekFood

Volgens het Voedingscentrum zouden we 250 gram groente per dag moeten eten. Dat is voor velen een flinke opgave. Sterker nog, slechts een kwart van de Nederlanders krijgt het voor elkaar. We willen wel, maar redden gemiddeld net 127 gram per dag, blijkt uit onderzoek door Albert Heijn naar de groenteconsumptie onder Nederlanders. 75% van de Nederlanders eet te weinig groente. Ook blijkt hieruit dat de helft van de ouders moeite heeft om hun kinderen de voorgeschreven 250 gram groente per dag te laten eten. Daarom introduceert Albert Heijn vandaag de AH Groenteboost', een Facebook Messenger service met tips, leuke weetjes en ‘groente coaching’.

De uitkomsten van het onderzoek zette Albert Heijn aan tot dit initiatief. Het groente assortiment van de supermarkt is al enorm divers, maar uit het onderzoek blijkt dat mensen niet weten wat je allemaal met groente kunt doen. En hoe je het de hele dag door – dus niet alleen bij het diner - in je maaltijden verwerkt. Daarom introduceert Albert Heijn de AH Groenteboost, een Facebook Messenger service met onder andere tips, leuke weetjes en ‘groente coaching’. Ook de nieuwe Allerhande die maandag verschijnt, staat volledig in het teken van groente. Daarnaast blijft Albert Heijn samen met zijn leveranciers innoveren en zie je steeds meer nieuwe groenteproducten in het schap verschijnen.

Een soort groente-coach
Is het zo erg gesteld met ons Nederlanders? 'Ja en nee, blijkt uit het onderzoek. Bij ruim driekwart van de Nederlanders staat elk diner groente op het menu. Toch eet 46% van de Nederlanders nooit groente bij het ontbijt en 36% nooit bij de lunch. Ook eet slechts 8% van de Nederlanders groente als snack. Om mensen te helpen om op meerdere momenten groente te eten, is de AH Groenteboost ideaal', aldus een woordvoerder van de retailer, 'Met deze service ga je in gesprek met het versteam van Albert Heijn en word je daarna dagelijks verrast met tips en weetjes, filmpjes en recepten met groenten. Vergelijk het met een coach die jou helpt net even iets harder je best te gaan doen.'

Lekker en leuk
Tamara de Weijer, huisarts en ambassadeur van het Nationaal Actieplan Groente & Fruit is enthousiast over het initiatief: 'Ik zie dat veel ouders en kinderen wel meer groente willen eten, maar vaak niet weten hoe. Albert Heijn maakt groente met deze aanpak nog toegankelijker en laat zien dat groente eten lekker en leuk is.'

Anders én vaker groente eten
Naast de introductie van de AH Groenteboost, werkt Albert Heijn dagelijks samen met honderden telers en leveranciers aan de beste kwaliteit versproducten en vernieuwing van het groenteassortiment. Zo vind je naast ‘gewone’ groenten steeds meer producten waar groente in is verwerkt. Dé manier om ongemerkt meer groente binnen te krijgen. Denk aan courgettespaghetti, bloemkool- en broccolirijst, versspreads, verspakketten, verse soepen, pastasauzen en curries en snoepgroente-emmers. Binnenkort worden daar eenpersoons groentesnackzakjes aan toegevoegd. 'Als het om groente gaat, heeft iedereen z’n voorkeuren. Maar of je nu jong of oud bent, veel of weinig tijd hebt: Albert Heijn helpt en inspireert je om anders én vaker groente te eten', aldus AH. (PvWK)

 

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken