Nieuwste virtual en ar-technieken in nieuwe spaaractie van Albert Heijn met André Kuipers in ruimtevaart-programma
- Food-en-retail
- 12 mei 2017 @ 01:03
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 12 mei 2017 @ 01:03
- Redactie Food en Retail
Albert Heijn en André Kuipers starten een landelijke spaaractie waarin kinderen spelenderwijs kennismaken met het thema ‘ruimtevaart’, met behulp van de nieuwste VR/AR-technieken. In de spaaractie stappen kinderen samen met ruimtevaarder André Kuipers virtueel de ruimte in om te leren over ruimtevaart en de kwetsbaarheid van onze planeet. Met de gratis AH Ruimtevaart-app en 160 ruimtevaartplaatjes met feiten en weetjes – waarvan 23 met VR/AR-belevingen – beland je in hogere ruimtesferen. De ruimtevaartplaatjes, het verzamelalbum, VR-brillen, en de speciale André Kuipers flight suit zijn vanaf maandag 15 mei verkrijgbaar in alle winkels.
In de spaaractie van Albert Heijn en André Kuipers staat educatie centraal. Doel is volgens AH om kinderen te laten zien hoe boeiend ruimtevaart, wetenschap en techniek zijn en hoe kwetsbaar onze planeet is. Wat kunnen we zelf doen om verstandig met de aarde om te gaan? De te verzamelen ruimteplaatjes spelen in op thematieken als ‘Leven en werken in de ruimte’, ‘Wat doen astronauten’, ‘Welke rol heeft ruimtevaart in ons dagelijks leven’, ‘Een blik op onze aarde’, ‘Ons zonnestelsel’ en ‘Het heelal’.
André Kuipers: 'Dit jaar bestaat ruimtevaart 60 jaar, een mooie gelegenheid om met dit thema groots uit te pakken. Zelf heb ik een Albert Heijn verzamelalbum over techniek uit 1953, een tijd waarin ruimtevaart nog niet eens bestond. Vanuit mijn missie om kinderen te laten zien hoe boeiend ruimtevaart, wetenschap en techniek zijn en hoe kwetsbaar onze planeet is, heb ik Albert Heijn benaderd met de vraag of ze een spaaractie rondom ruimtevaart en duurzaamheid interessant zouden vinden. Dit past in hun prachtige, jarenlange traditie. Ik ben er trots op dat we samen deze campagne hebben kunnen vormgeven en hoop dat veel kinderen er op speelse wijze veel van zullen leren.'
Spaaractie met de allernieuwste VR/AR-technieken
Kinderen krijgen met VR zelf de mogelijkheid om virtueel de ruimte in te gaan met André Kuipers. Terwijl ze genieten van adembenemende uitzichten, leert André ze alles over ruimtevaart en krijgen ze het gevoel er zelf te zijn. In AR gaan kinderen samen met André Kuipers naar verschillende plekken van het zonnestelsel. Met een smartphone of tablet kunnen kinderen rond en door de verschillende ruimtebestemmingen en –objecten ‘bewegen’ en met de plaatjes creëren kinderen hun eigen universum.
Happy few krijgt primeur
De nieuwste AR-technologie zorgt voor een nog rijkere ontdekkingsreis. Tijdens de kick off in &Samhoud Places kregen leerlingen van de Amsterdamse Willemsparkschool de primeur. Ziehier het filmverslag en hieronder enkele foto's (credits: AH). Dit is de mini-docu van Bright TV. Kuipers verzorgde een speciale masterclass terwijl met 3D-brillen en iPhones de actie en de ruimte tot leven kwamen. &Samhoud verzorgde het digitale gedeelte, Coopr de vlekkeloze lancering in samenwerking met Kuipers, terwijl bureau TBWA\ tekent voor het gehele concept in samenwerking met AH.
Vanaf 15 mei verkrijgbaar
De ruimtevaartplaatjes, het verzamelalbum, VR-brillen, plaatjes en de speciale André Kuipers flight suit zijn vanaf maandag 15 mei verkrijgbaar in alle winkels. Bij besteding van 10 euro ontvangen klanten een set met daarin 4 ruimtevaartplaatjes. In totaal zijn er 160 kaartjes met feiten en weetjes, waarvan 23 met VR/AR-belevingen. Cardboard VR-brillen zijn verkrijgbaar in de winkel voor 2,49 euro. Het verzamelalbum is verkrijgbaar voor 0,99 euro en is in de eerste week gratis bij aankoop van de bonusaanbieding op de voorkant van de folder. De AH Ruimtevaart app is vanaf 15 mei gratis te downloaden voor iOS en Android.
(PvWK)
BEELDVERSLAG LANCERING SPACE ACTIE AH
Leerlingen bij de j.l. lancering van de nieuwe actie
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- landelijk
- TBWA
- VR
- Moestuintjes
- spaaractie
- beleving
- marketing
- kinderen
- start
- kids
- André Kuipers
- spelen
- Bright TV
- &Samhoud
- Albert Heijn
- Effie
- AR
- sparen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing