Marketeer Martijn Slebus: Becel start marketingcampagne 'Planten zijn de toekomst'

Marketeer Martijn Slebus: Becel start marketingcampagne 'Planten zijn de toekomst'
  • Food-en-retail
  • 3 mei 2017 @ 09:19
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingInterviewFood

Becel gelooft in de kracht van plantaardig, meldt marketeer Martijn Slebus. Onderzoeken van onder andere de Gezondheidsraad en het RIVM tonen aan dat een verschuiving van een dierlijk naar een plantaardig voedingspatroon bijdraagt aan de gezondheid en minder milieubelastend is. Becel haakt in en lanceert daarom de nieuwe marketingcampagne 'Planten zijn de toekomst'. Het merk breidt haar 100% plantaardige portfolio verder uit. 'Het doel van Becel is om consumenten te stimuleren plantaardiger te eten en te informeren over wat een plantaardige levensstijl kan betekenen voor hun gezondheid en het milieu. Zuivel vormt naast vlees de grootste milieubelasting vormt als het gaat om voedselconsumptie.'

Planten zijn de toekomst
De nieuwe Becelcampagne 'Planten zijn de toekomst' en de aanpassing van de recepturen komen voort uit de visie van het margarinemerk op plantaardige voeding. 'Wij geloven in de kracht van plantaardig, omdat diverse onderzoeken aantonen dat een plantaardig voedingspatroon bijdraagt aan de gezondheid en ook minder belastend is voor het milieu. Meer plantaardig eten is ook het advies van het Voedingscentrum, dat afgelopen jaar de vernieuwde Schijf van Vijf lanceerde. Margarine is daar een onderdeel van', reageert Martijn Slebus, marketing manager Becel. 

Plantaardig minder milieubelastend
Becel zoekt continu naar manieren om de eigen ecologische voetafdruk te verkleinen. Niet alleen uit eigen onderzoek, maar ook uit onderzoek van het RIVM blijkt dat zuivel (naast vlees en kaas) de grootste milieubelasting vormt als het gaat om voedselconsumptie. Slebus: 'Dit komt onder andere door de uitstoot van broeikasgassen zoals CO2 en methaan tijdens de productie. Planten stoten 's nachts slechts een kleine hoeveelheid CO2 uit, terwijl ze overdag een veel grotere hoeveelheid CO2 opnemen. Het RIVM concludeert dan ook dat een verschuiving van dierlijke naar plantaardige voeding het meest effectief is voor bijna alle milieuaspecten.'

Plantaardige mix
De margarineproducten van Becel worden gemaakt met een mix van de plantaardige oliën van zonnebloemzaad, koolzaad en lijnzaad, legt hij uit. 'Deze oliën bevatten van nature de vetzuren Omega 3 en 6, die bijdragen aan het behoud van een gezond cholesterolhalte in het bloed, wat weer goed is voor je hart. Vorige maand lanceerde Becel al drie nieuwe 100% plantaardige spreads met avocado-, kokos- en walnootolie. Nu zijn ook de smeerbare Becel Original en de vloeibare margarines Original, Olijf en Light 100% plantaardig. De melkbestanddelen zijn verwijderd en vitamine D3 is vervangen door vitamine D2, dat uit niet-dierlijke bronnen verkregen wordt.'
(PvWK, bron: Unilever)

Voor meer informatie over de kracht van plantaardig en de herkomst van margarine, kijk hier. Zie ook de campagnefilm hieronder. 

 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken