FrieslandCampina: 'Content over zuivel en voeding leidt tot new business'
- Food-en-retail
- 9 mei 2017 @ 14:33
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInteractieMarketing
- 9 mei 2017 @ 14:33
- Redactie Food en Retail
Vandaag maken FrieslandCampina en Facebook hun intentieverklaring voor een meerjarige partnership bekend. Hiermee intensiveren zij hun samenwerking waarbij zij via mobile persoonlijke en relevante relaties met families en melkveehouders over de hele wereld verkennen. Eindbaas Roelof Joosten van FrieslandCampina: 'Samen met het Facebook team hebben wij geleerd hoe gezinnen informatie over voeding, zuivel en waar deze producten vandaan komen, waarderen.'
Roelof Joosten, ceo FrieslandCampina en Gary Briggs, cmo van Facebook, ondertekenden de overeenkomst, die een uitbreiding van de samenwerking voor de komende jaren betekent. Dit moment is een belangrijke mijlpaal voor FrieslandCampina om de volle potentie van mobile platforms verder te benutten. Met name op het gebied van verbinding en interactie met consumenten wereldwijd omtrent informatie over voedingswaarde en zuivelproducten, maar ook over Nederlandse melkveehouders. Voor Facebook onderstreept deze samenwerking de waarde en concrete bijdrage aan het bedrijfsresultaat voor het internationale voedingsmerk FrieslandCampina, door middel van relevante en persoonlijke connecties, maar wel op mondiale schaal.
Joosten van FrieslandCampina: 'Samen met het Facebook team hebben wij geleerd hoe gezinnen informatie over voeding, zuivel en waar deze producten vandaan komen, waarderen. Vooral als content op een persoonlijke, relevante en creatieve manier met de consumenten wordt gedeeld. Dat heeft al tot veelbelovende business resultaten geleid. Daarom zijn Facebook en wij meer dan bereid hierin te investeren en dit unieke traject samen met de miljoenen families die ons en onze merken wereldwijd volgen, voort te zetten.'
FrieslandCampina en Facebook zeggen ambitieuze partners te zijn, 'die toonaangevend zijn in EMEA en Azië als het gaat om het verbinden met gezinnen in verschillende talen en culturen op het gebied van zuivel, voeding en landbouw – met groot succes en groeiende bedrijfsresultaten.' (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- mobile
- intentieverklaring
- marketing
- persoonlijk
- partnership
- ceo
- overeenkomst
- cmo
- social media
- FrieslandCampina
- FrieslandCampina
- Gary Briggs
- intensiveren
- content
- relevant
- Roelof Joosten
- zuivel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing