FrieslandCampina: 'Content over zuivel en voeding leidt tot new business'

FrieslandCampina: 'Content over zuivel en voeding leidt tot new business'
  • Food-en-retail
  • 9 mei 2017 @ 14:33
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInteractieMarketing

Vandaag maken FrieslandCampina en Facebook hun intentieverklaring voor een meerjarige partnership bekend. Hiermee intensiveren zij hun samenwerking waarbij zij via mobile persoonlijke en relevante relaties met families en melkveehouders over de hele wereld verkennen. Eindbaas Roelof Joosten van FrieslandCampina: 'Samen met het Facebook team hebben wij geleerd hoe gezinnen informatie over voeding, zuivel en waar deze producten vandaan komen, waarderen.'

Roelof Joosten, ceo FrieslandCampina en Gary Briggs, cmo van Facebook, ondertekenden de overeenkomst, die een uitbreiding van de samenwerking voor de komende jaren betekent. Dit moment is een belangrijke mijlpaal voor FrieslandCampina om de volle potentie van mobile platforms verder te benutten. Met name op het gebied van verbinding en interactie met consumenten wereldwijd omtrent informatie over voedingswaarde en zuivelproducten, maar ook over Nederlandse melkveehouders. Voor Facebook onderstreept deze samenwerking de waarde en concrete bijdrage aan het bedrijfsresultaat voor het internationale voedingsmerk FrieslandCampina, door middel van relevante en persoonlijke connecties, maar wel op mondiale schaal.
 
Joosten van FrieslandCampina: 'Samen met het Facebook team hebben wij geleerd hoe gezinnen informatie over voeding, zuivel en waar deze producten vandaan komen, waarderen. Vooral als content op een persoonlijke, relevante en creatieve manier met de consumenten wordt gedeeld. Dat heeft al tot veelbelovende business resultaten geleid. Daarom zijn Facebook en wij meer dan bereid hierin te investeren en dit unieke traject samen met de miljoenen families die ons en onze merken wereldwijd volgen, voort te zetten.'
 
FrieslandCampina en Facebook zeggen ambitieuze partners te zijn, 'die toonaangevend zijn in EMEA en Azië als het gaat om het verbinden met gezinnen in verschillende talen en culturen op het gebied van zuivel, voeding en landbouw – met groot succes en groeiende bedrijfsresultaten.' (PvWK)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken