Forse groei halalmarkt - Halal2Home beoogt landelijke distributie
- Food-en-retail
- 17 mei 2017 @ 09:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodTrends
- 17 mei 2017 @ 09:01
- Redactie Food en Retail
Het vorige week gelanceerde Halal2Home heeft plannen om binnen een half jaar op te schalen naar meerdere Nederlandse steden. De oprichters van de online halal super rijden nu nog zelf met bezorgfietsen in Amersfoort en Soest. De lancering komt kort na het nieuws over de explosieve toename van verkoop van halalvlees in Nederland.
Halil Horzum, Ahmet Erdogan en Bayram Kocer openden Halal2Home in genoemde plaatsen om consumenten van halal boodschappen te voorzien. Zij brengen de online bestelde (vers)artikelen gratis per fiets, met koelruimte, meldt Twinkle.
De grens over
Binnen een half jaar tot negen maanden staat de eerste expansie op stapel, laten de oprichters weten aan Distrifood. ‘Ik denk dat de markt voor halal boodschappen groot genoeg is om op termijn zelfs landelijk te gaan’, zegt Horzum. Ook staan andere markten op het lijstje: ‘De doelgroep waar wij op mikken, zit niet alleen in Nederland.’
Keerzijde halal markt
In de markt zijn al meerdere bedrijven aanwezig die halal maaltijden bezorgen. Bestelhalal.nl, dat nu onderdeel is van Thuishalaleten.nl, is daar een voorbeeld van. Ook levert Thuisbezorgd.nl halal maaltijden aan de deur. Halal Vlees Express bezorgt alleen vleeswaren. Halal2Home heeft een uitgebreider assortiment. De niet al te diervriendelijke, vaak gruwelijke slachtmethodes die bij halalvlees horen, zijn een taboe in de meeste Nederlandse media, waardoor consumenten niet precies weten wat ze eten. Halal2Home heeft echter een motto waarin het niet om louter vlees draait: het merk is te zien als ‘pide met pindakaas’. Dat duidt op een breder assortiment. De lancering van Halal2Home kwam kort na het nieuws over de explosieve toename van halalverkopen. Horzum in Distrifood: ‘Het leek bijna zo gepland. Wij zagen die groei al langer aankomen.’
(bronnen: Twinkle, Distrifood, MT)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- halal
- consumenten
- halalvlees
- verkoop
- vlees
- dierenwelzijn
- Halil Horzum
- Bayram Kocer
- explosieve toename
- groei
- Nederland
- halal
- Soest
- Halal2Home
- islam
- slachten
- ritueel
- Halal2Home
- Ahmet Erdogan
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing