Hollands Nat wil Nederlands gedistilleerd 'weer op de kaart'
- Food-en-retail
- 22 mei 2017 @ 10:27
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- DoelgroepenFood
- 22 mei 2017 @ 10:27
- Redactie MarketingTribune
Hollands Nat is een samenwerking van zeven jonge onafhankelijke Nederlandse drankmerken. Elk met een eigen verhaal en een ander product. Tegelijkertijd hebben ze ook veel met elkaar gemeen. En dus besloten ze de handen ineen te slaan om zich zo samen te knokken naar een plek op het schap, meldt HN: 'Met de ambitie de wereld te veroveren. Gin, wodka, vermouth, limoncello, jenever, het zijn stoere producten. Kleinschalig geproduceerd, met veel aandacht. Craft Spirits noemen we het. Dit is, net als we eerder ook bij craft beer hebben gezien, aan een enorme opmars bezig. Het publiek waardeert de kwaliteit, maar ook het verhaal dat erbij hoort.'
De ondernemers van Hollands Nat noemen zich 'van de generatie van het delen'. En zo staan ze ook in de samenwerking. Informatie en kennis worden gedeeld. Samen sta je sterker. Door te denken vanuit een categorie en niet vanuit enkel en alleen het eigen merk worden resultaten behaald die voor elk van de merken op zich onbereikbaar zouden zijn, melden ze.
Samen kan op deze manier een vuist worden gemaakt, is de gedachte. 'En dat is belangrijk in een markt die door de grote spelers bewust dicht wordt gehouden. De ontwikkeling van Hollands Nat wordt dan ook met veel belangstelling gevolgd. De manier van werken vanuit het collectief kan wel eens dé oplossing zijn voor kleinere drankmerken om zich te kunnen meten in de strijd met de grote jongens', aldus Hollands Nat.
Matteo Lo Prete, eigenaar van Bello Limoncello en een van de initiatiefnemers: “Door gezamenlijk op te trekken hopen we elkaar te versterken. Samen ben je zichtbaar. Bovendien het is gewoon leuk. We leren van elkaar, inspireren elkaar en proberen elkaar te helpen. Uiteindelijk zijn we allemaal vooral heel erg bezig met de beste en lekkerste producten te maken. We zijn daarin meer collega’s dan concurrenten.Hollands Nat is een categorie. Door als categorie te denken en niet onafhankelijk hun eigen hachje proberen te redden, is veel meer mogelijk. Samen sta je nu eenmaal sterker dan alleen.'
Sebastian Kolstee, eigenaar van Kever Genever: ‘We zijn hartstikke trots! De samenwerking voelt als een grote ontdekkingsreis en avontuur. Mooie Hollandse producten samen op de kaart zetten.'
Hollands Nat wordt op 22 mei tijdens de Perfect Serve Barshow in Amsterdam gelanceerd. (PvWK)
De merken
Bello limoncello
Een met de hand geplukte en geschilde limoncello. Met meer alcohol en minder suiker. De Macho onder de likeuren.
Oyster44
Zacht zilte Nederlandse maritieme vodka. Met biologische pootaardappeltjes, verveine en citroenmelisse van telers uit West - Brabant en Zeeuwse Imperial Oesters van Jean Dhooge uit Yerseke.
Hermit Gin
Frisse citrus-gin met een scheutje Oosterscheldewater. De toevoeging van oer Hollands gefilterd Oosterschelde-water zorgt voor de eerste Dutch Coastal gin.
The-Stillery
The Stillery’s First, Dinklewheat vodka. Amsterdam's eerste biologische spelt vodka. De vodka heeft een graan karakter, bevat tonen van amandel en een romigheid die doet denken aan witte chocolade.
Kever Genever
Kever Genever is een moderne interpretatie van Hollands Glorie: oude jenever. Heerlijk om te drinken als kopstoot maar ook prachtig in een cocktail.
V2C Dutch Dry Gin
V2C Gin is van 4 vrienden die elkaar kennen van de Hotelschool in Maastricht met een passie voor eten en drinken, maar vooral de beleving daarvan. “V2C” staat voor Victor de Stuersstraat 2c, het studentenhuis waar we allen hebben gewoond.
Willem’s Wermoed
De eerste Nederlandse premium vermout. Geïnspireerd op de Amsterdamse Hortus Botanicus, vervaardigd in Schiedam.
Brand Ambassador
Vanaf 1 mei starten Bart Fleskens en Tara Snetselaar als brand-ambassador voor Hollands Nat. Zij zullen zich toeleggen op de verkoop van Hollands Nat in zowel horeca als slijterijen.
(bron: HN)
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing