AirDnD: Thuis eten bij hobbychef en nu ook je eigen huiswijn meenemen
- Food-en-retail
- 12 mei 2017 @ 11:22
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodConcepten
- 12 mei 2017 @ 11:22
- Redactie Food en Retail
In Nederland zijn we het niet gewend om een eigen fles wijn mee te nemen naar een restaurant. Aan de andere kant van de wereldbol, in Australië en Nieuw-Zeeland, noemen ze het ‘Bring your own’ (BYO). In Frankrijk is het zelfs een trend om een chef te laten koken bij de wijn die je zelf meebrengt. Reden voor het Franse wijnmerk Wild Pig om, in samenwerking met AirDnD (Air Drink ‘n Dine), het ‘Bring your own wine’ concept te activeren. Op de site AirDnD.nl kan vanaf nu bij een selecte groep thuisrestaurants ieder zijn eigen ‘huiswijn’ meenemen: een nieuwe manier van uit eten gaan.
Moderne economie
In een moderne economie zien we steeds meer initiatieven waarbij uitgegaan wordt van het delen van ervaringen èn producten. Zo past het eten bij een hobbychef thuis met een eigen fles in de hand helemaal in deze trend. Bij AirDnD.nl kan een diner geboekt worden bij een hobbychef die zijn huiskamer openstelt voor kleinere en grote gezelschappen. Momenteel zijn zo’n 2.000 hobbychefs in meer dan 200 gemeenten in Nederland aangesloten. De samenwerking met het Franse Wild Pig ligt voor de hand omdat de wijnen gemakkelijk verkrijgbaar zijn, het assortiment breed is en de smaak toegankelijk. De wijnen zijn vooral typerend voor het druivenras dat op het etiket staat en laten zich daarmee gemakkelijk combineren met veel verschillende gerechten.
Een nieuwe manier van uit eten gaan
AirDnD.nl heeft een speciale pagina (www.airdnd.nl/bringyourown) op de site ingericht voor de thuisrestaurants waar de eigen wijn meegebracht kan worden. Deze zijn herkenbaar aan een oranje icoontje met een fles in de hand. “Door de gast zelf de wijn mee te laten nemen, kan de chef zich op de gerechten concentreren en de prijs laag houden. De gast kan zelf bepalen welke wijn op tafel komt, zelfs ieder voor zich. Wat over is gaat gewoon weer mee naar huis', aldus AirDnD.
Wild Pig
Met de verkoop van meer dan 2 miljoen flessen in de supermarkt is Wild Pig ongekend populair in Nederland. Wijnhuis Gabriel Meffre, een van meest toonaangevende huizen in de Rhône en de Languedoc, introduceerde het merk in 1997. Wijnmaker Véronique Torcolacci komt bijna dagelijks wilde zwijnen tegen in de wijngaarden. De naam ‘Wild Pig’ ontleent zich aan één zeug die keer op keer terugkwam voor de beste druiven. In Nederland zijn er 7 variaties van Wild Pig op de markt: chardonnay, sauvignon, viognier, cabernet sauvignon, merlot, syrah en syrah rosé, meldt AriDnD. (PvWK)
Alle deelnemende hobbychefs zijn te vinden op deze pagina. En op Facebook: meer info hier en hier.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Wild Pig
- eten
- producten
- activeren
- economie
- ervaringen
- concept
- site
- eigen fles
- AirDnD.nl
- BYO
- Bring your own wine
- Air Drink ‘n Dine
- thuisrestaurants
- Bring your own
- delen
- trend
- hobbychef
- AirDnD.nl
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing