Ard Bossema nieuwe Marketing & Strategie directeur Koninklijke Grolsch

Ard Bossema nieuwe Marketing & Strategie directeur Koninklijke Grolsch
  • Food-en-retail
  • 21 jun 2017 @ 09:07
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodPersonaliaMarketing

Ard Bossema is benoemd tot de nieuwe Marketing & Strategie directeur van Koninklijke Grolsch. Hij wordt verantwoordelijk voor het totale marketingbeleid en het bijbehorende merkenportfolio van Grolsch. Bossema maakte vanaf november 2016 al deel uit van het directieteam van Grolsch en blijft dat in zijn nieuwe rol ook doen.

Bossema (41, foto) heeft uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van marketing en strategie, zowel in binnen- als buitenland. Vanwege zijn passie voor bier, kennis van marketing en zijn enorme inzet en gedrevenheid is hij de juiste man om te zorgen dat Grolsch verder gaat winnen in de Nederlandse markt. Hij begon zijn carrière in 2001 bij Unilever, waar hij diverse brand en trade marketing functies heeft vervuld in Nederland, Frankrijk en Duitsland. In 2008 trad hij als Marketing Director in dienst bij Omega Pharma, een cosmetica en OTC bedrijf.

In mei 2013 werd hij Head of Shopper Marketing, Digital & E-commerce in het Grolsch Marketing Team. In 2015 werd hij aangesteld bij het moederbedrijf SABMiller in het Verenigd Koninkrijk als hoofd van de strategieontwikkeling. Na de overname door Asahi kwam Ard opnieuw bij Grolsch in dienst in november 2016 als Strategie & Business Development Director. (PvWK)


     Marketeer Ard Bossema

Over Grolsch 
'Koninklijke Grolsch is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland en is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Koninklijke Grolsch biedt een brede portfolio van merken en bierstijlen zoals Grolsch Premium Pilsner, Grolsch 0.0%, de Grolsch speciaalbieren, Grolsch Radler, De Klok, Kornuit, Peroni, Meantime, Pilsner Urquell en Grimbergen. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een moderne brouwerij in Enschede en sinds 11 oktober 2016 is Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings.' (bron: Grolsch)


Over Asahi

'Asahi Group Holdings is een internationaal opererende Japanse onderneming met een portfolio bestaande uit bier, sterke dranken, frisdranken en voeding. Asahi streeft ernaar nieuwe waarden te creëren om indrukwekkende momenten te delen met mensen over de hele wereld. Asahi (‘rijzende zon’) is in 1889 gestart als Osaka Beer Brewing Company door Komakichi Torii met het doel om een origineel Japans bier te brouwen. In 1987 werd Asahi Super Premium Dry geïntroduceerd, hetgeen de groei van Asahi in zowel Japan als op de internationale markten enorm heeft versterkt. Asahi is marktleider in Japan, heeft een sterke positie op vele internationale markten en is actief in het uitbouwen van deze internationale positie.'
 (bron: Grolsch) 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken