SVH Meesterkok De Leeuw wordt het nieuwe gezicht van Nestlé Professional
- Food-en-retail
- 7 jun 2017 @ 16:04
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 7 jun 2017 @ 16:04
- Redactie Food en Retail
Nestlé Professional, bekend van onder andere haar merk 'Chef', heeft zich versterkt met een nieuw culinair boegbeeld: Marcel de Leeuw. Hij heeft als SVH meesterkok jarenlange ervaring in de keuken, is voorzitter van de Sterklas en lid van het Bocuse d’Or NL bestuur. Vanaf deze maand start Marcel als Chef2Chef manager bij Nestlé Professional.
'De mogelijkheid om deze stap te maken in je carrière komt niet wekelijks voorbij. De kans deed zich voor en het voelde goed. Ik kan mezelf in deze nieuwe rol uitdagen een andere kant van mijn vak te belichten. Ik spreek meer met mijn collega chefs en ben bezig met inspireren, dat is een belangrijke drijfveer voor mij. Ik heb altijd gezegd dat je iets moet doen met passie en overgave. Deze stap is erg veelzijdig en past goed bij mij. Ook vind ik het belangrijk dat je binding hebt met het product. Zo sta ik bijvoorbeeld bij Chef 100% achter het product', reageert De Leeuw.
Culinaire inspirator
De missie van Nestlé Professional is om chefs in de keuken te helpen met oplossingen die aansluiten bij hun behoeften. Om de beste kwaliteit te waarborgen is het belangrijk dat dit oplossingen zijn met de hoogste culinaire standaard. 'Ik wil kijken naar de toepasbaarheid van de producten en meer inzicht geven in wat voor mogelijkheden de producten bieden. Hiervoor zal ik in gesprek gaan met chefs om te kijken waar in de keuken behoefte aan is', aldus De Leeuw.
Voor en door chefs
Al sinds 1976 is Chef een authentiek foodservice merk, gecreëerd door én voor chefs. Nestlé was op zoek naar de juiste persoon om de intensieve verbintenis met chefs, wat centraal staat bij het merk, voort te zetten. Een culinaire inspirator voor de chef, met ervaring in de keuken zodat hij goed weet waar chefs tegen aan lopen. Laurent Willaerts, Directeur Nestlé Professional Nederland, is erg tevreden met de komst van Marcel. Laurent: “Marcel is een uitmuntende chef met de juiste achtergrond op het gebied van koken, kennis en passie voor het vak. Marcel en ons merk CHEF delen dezelfde ambitie. ‘Building culinary pride through excellence’ is precies wat Marcel symboliseert. We zijn ontzettend blij met de komst van Marcel.' (PvWK)
Marcel de Leeuw, SVH meesterkok
Over Nestlé
'Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 328.000 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’ s missie om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als Nescafe en Nespresso tot en met lokale favorieten als BROS. In Nederland worden daarnaast onder meer Maggi, KitKat, Nestlé babyvoeding zoals Nestlé PyjamaPapje en Nan Optipro verkocht, alsook water waaronder San Pellegrino en Vittel, en voeding voor honden en katten zoals Felix, Bonzo en Purina One. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen, onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Bij Nestlé Nederland werken ruim 1000 mensen. Voor meer informatie klik hier.' (bron: Nestlé)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Sterklas
- culinair
- voorzitter
- nieuw
- kok
- keuken
- merk
- SVH meesterkok
- Nestlé Professional
- horeca
- ervaring
- eten
- food
- boegbeeld
- bekend
- Chef
- jarenlang
- lid
- Marcel de Leeuw
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing