Bavaria gaat samenwerken met 'creatief Spaans biermerk' Moritz - symbool van Barcelona
- Food-en-retail
- 11 jul 2017 @ 12:39
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPackaging designZakelijk
- 11 jul 2017 @ 12:39
- Redactie Food en Retail
Bavaria zet haar internationale uitbreidingsstrategie voort en kondigt aan te gaan samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje, dat bovendien symbool staat voor de stad Barcelona. De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren. De brouwerij uit Lieshout ziet Moritz als een sterke speler in de Spaanse markt en is trots om de mooie premium bieren van uitstekende kwaliteit te kunnen toevoegen aan haar portfolio. Bavaria en Moritz hechten als familiebedrijven veel waarde aan historie, kwaliteit en bier met een goed verhaal, aldus de Lieshouter brouwerij.
De bieren van Moritz staan volgens de frisbakken partners voor 'cultuur, gastronomie en historie, waarbij creativiteit overal in doorklinkt. '
Strategische samenwerking
'Een strategisch voordeel' noemen ze de beschikking over het distributiekanaal van Bavaria om Moritz in Nederland op de kaart te zetten: 'Twee bieren uit het vaste portfolio van de brouwerij komen onze kant op: Moritz, een verfrissend, licht en mooi door drinkbaar pilsener met 5,4 procent alcohol en Moritz Epidor, een donker kleurig, Catalaans speciaalbier met 7,8 procent alcohol. Daarnaast geeft het Bavaria de mogelijkheid stappen te zetten met haar bieren in de Spaanse horeca. Het gaat om de bieren van La Trappe en Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original.'
Harm-Jan van Pelt, Directeur Europa bij Bavaria reageert: 'De sfeer die het merk Moritz met zich meedraagt is een heel bijzondere. Moritz doet het nét even anders, heeft een exclusief karakter en bevindt zich in de hoek van design, fashion en art. Ze laten dit ook zien door hun aanwezigheid op events en horecagelegenheden waar creativiteit centraal staan. Wij gaan de beleving die bij dit mooie merk hoort naar Nederland brengen en richten ons daarmee op horeca met een mediterraans tintje. Uiteraard zijn we ook blij met de distributiemogelijkheden in Spanje om onze bieren daar verder op de kaart te zetten.'
Internationale samenwerkingen in kader van groeistrategie
Bavaria is recent samenwerkingen aangegaan met andere brouwerijen met als doel de aanwezigheid in diverse markten te versterken en het portfolio te verbreden. Van Pelt: 'De acquisitie van en investering in Palm Belgian Craft Brewers is hier een voorbeeld van, maar ook samenwerkingen met Molson Coors en de overname van Latis maken dat Bavaria stappen blijft zetten in haar verkoop en distributiemogelijkheden over de grens.'
(PvWK)
Een voorbeeld van twee verpakkingen en twee campagnes van Moritz
Over Moritz
'Moritz gaat al jaren terug met 160 jaar historie en maakt het afgelopen jaar een enorme groei door. Moritz is opgericht in Barcelona in 1856 door brouwmeester Louis Moritz en is het oudste biermerk van Spanje. Er zijn elke dag meer dan 300 mensen werkzaam in ‘Fábrica Moritz’, wat gesitueerd is in het hart van de stad. Moritz is een familiebedrijf dat tegenwoordig geleid wordt door de zesde generatie. Inmiddels genieten meer dan 22 landen van de bieren van Moritz. De afgelopen drie jaar is de brouwerij met 25 procent gegroeid. In 2007 is er een bijzondere plek gecreeerd waar een microbrouwerij zit, twee restaurants, een bakkerij en een concept store, die op maar liefst 500.000 bezoekers per jaar kunnen rekenen.' (bron: Moritz)
Over Bavaria N.V.
'Bavaria heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen is het gehele brouwproces in eigen beheer. Bavaria is de enige grote brouwer in Nederland die haar bier brouwt met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de ruim zeven miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65 procent bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten meer dan 120 landen van Bavaria bier.' (bron: Bavaria)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Catalaans
- verfrissend
- Directeur Europa
- mooi
- drinkbaar
- fashion
- Harm-Jan van Pelt
- art
- licht
- Bavaria
- design
- horeca
- pilsener
- Moritz Epidor
- events
- speciaalbier
- Moritz
- kleurig
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing