Blokker benoemt Bas Verheijen tot directeur Marketing & Formule

Blokker benoemt Bas Verheijen  tot directeur Marketing & Formule
  • Food-en-retail
  • 29 sep 2017 @ 13:38
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaStrategie

Blokker heeft vandaag de ervaren retail-marketeer en strateeg Bas Verheijen benoemd tot directeur Marketing & Formule. Verheijen is een van de mede-oprichters van de online supermarkt Picnic. Daarnaast heeft hij eerder vernieuwing in gang gezet bij C1000, Albert Heijn, Ahold en Procter & Gamble. Hij rapporteert aan de algemeen directeur Blokker, Casper Meijer die tevens CEO is van Blokker Holding.

Verheijen (1969) begon zijn carrière bij Procter & Gamble waar hij werkte als Marketing Director voor de Benelux en onder andere Pringles in de supermarkt introduceerde. Na 10 jaar maakte Verheijen de overstap naar Ahold. Hij was als Senior Vice President Marketing van Albert Heijn verantwoordelijk voor bekende marketing-initiatieven als ‘Harry de Supermarktmanager’, de WK-Wuppie-campagne en het jaarlijkse kortingsfestival ‘Hamsteren’. In 2008 werd hij Marketing & Format Directeur bij C1000 met als belangrijkste uitdaging de herpositionering van het verzelfstandigde C1000. In die rol ontwikkelde hij onder meer de Euroweken en de 'rode winkelformule'. In 2012 ging Verheijen een nieuwe uitdaging aan. Met de ambitie om duurzaam bezorgen van boodschappen voor iedereen bereikbaar te maken, lanceerde hij in 2015 als mede-oprichter en marketing directeur de online supermarkt Picnic. In maart 2017 trok hij zich terug uit de leiding van de start-up. Verheijen begint nu aan een nieuwe uitdaging bij Blokker waar hij als marketingverantwoordelijke de vernieuwing en het onderscheidend vermogen van de winkelformule kracht bij zal zetten.   

Casper Meijer, algemeen directeur Blokker en CEO Blokker Holding: ‘Blokker bevindt zich op een kantelpunt. De ingezette vernieuwing moet nu doorwerken in alle vezels van ons bedrijf, zowel online als offline. Wij zijn dan ook zeer verheugd om Bas Verheijen aan ons team te kunnen toevoegen. Met Bas hebben we niet alleen een getalenteerde marketeer in ons midden, maar ook een teamplayer en verbinder. Bas heeft een bewezen track-record om retailformules creatief bij de tijd te houden én te anticiperen op de consument van de toekomst. Ik ben ervan overtuigd dat zijn uitgebreide retailervaring, kennis van merkpositionering, digitale- en internetmarketing en leiderschapskwaliteiten onze bekende oer-Hollandse huishoudformule een belangrijk impuls zullen geven.’

Bas Verheijen, directeur Marketing & Formule: ‘Blokker is een iconisch merk met een prachtig erfgoed en gedreven medewerkers. In de afgelopen twee jaar is er veel geïnvesteerd in vernieuwing. Alle ingrediënten zijn aanwezig om het merk weer enorm te laten bruisen én dicht bij de klant te brengen. Ik draag daar graag mijn steentje aan bij, want Blokker hoort gewoon in de Nederlandse winkelstraat!.’

De directie van Blokker B.V. bestaat per 28 september 2017 uit: Casper Meijer (algemeen directeur en CEO Blokker Holding), Jacqueline Bongartz-Dorrepaal (financieel directeur), Bas Verheijen (directeur Marketing & Formule) Wim Braafhart (directeur Categorie Management), Corné Mulders (directeur Winkeloperatie) Odile Bocxe (directeur P&O) en Koen van Doorn (directeur Supply Chain). 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken