Doppio en Babbels voeren Publieksprijs Koffie Top 100 2017 aan

Doppio en Babbels voeren Publieksprijs Koffie Top 100 2017 aan
  • Food-en-retail
  • 28 sep 2017 @ 15:20
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsFoodMarketing

Misset Horeca maakt deze week de 2017 Koffie Top 100 Publieksprijs bekend, waarmee het favoriete koffiehuis / de lunchroom van Nederland in beeld komt dat de meeste fans mobiliseert. De uiteindelijke winnaar is Doppio Joure geworden, dat met ruim 10 procent van de 11.500 uitgebrachte stemmen de eerste plek bezet. Babbels Lunch & Koffie in Gennep heeft de tweede plek weten te bemachtigen.

Publieksprijs Koffie Top 100 2017
De Publieksprijs Koffie Top 100 2017 is een jaarlijks terugkerende verkiezing die door Misset Horeca wordt georganiseerd. Ieder jaar kunnen Nederlandse koffie(speciaal)zaken zich inschrijven voor de verkiezing, waarbij zij kansmaken om tot beste koffiezaak van Nederland verkozen te worden. Het publiek bepaalt de winnaar door hun stem via social media uit te brengen. Met de publieksprijs biedt Misset Horeca koffiezaken de mogelijkheid hun zaak nog succesvoller te maken. De uiteindelijke winnaar ontvangt daarmee publiciteit, erkenning en een feestelijke uitreiking. 

Namens de zilveren winnaars reageren eigenaressen Ilona en Mandy Stroecken van Babbels -officieel een lunchroom- trots op de uitslag: 'Wat een eer om bij de 100 beste koffiezaken van Nederland te horen. En dan ook nog eens als tweede eindigen met de publieksprijs. Dat er zo veel mensen zijn die op ons gestemd hebben... daar doen we het voor.'

Over Babbels
Bij Babbels kun je volgens de dames Stroecken als gast 'babbelen onder het genot van goede koffie en lekkere lunchgerechten die met lokale producten zijn bereid. Babbels is een gezellige lunchroom waar we namelijk geloven in kwaliteit. Deze kwaliteit proef je terug in de liefde op je bord en het gevoel meer dan welkom te zijn. Het vertaalt zich ook naar de persoonlijke aandacht en de huiselijke ''Babbelssfeer'' die centraal staat bij elke vestiging. De kwaliteit zie je ook terug in het handelen van de medewerkers die vol passie en enthousiasme iedere Babbels bestelling klaarmaken.' Met eerlijke streekproducten, goede koffie en een dosis enthousiasme wil Babbels ervoor zorgen dat de gast keer op keer geniet, aldus.de bekroonde nummer twee. Doppio Espresso Amsterdam VU won de afgelopen drie jaar op rij de publieksprijs, maar zij hebben aangegeven zich dit jaar niet meer actief in de strijd te hebben gemengd en anderen een kans te geven. Hierdoor ging de eindstrijd tussen de vestiging Joure en de concullega's uit Gennep. Beide zijn blij met de uitslag.

Dames aan de bak
‘We wilden laten zien dat in Joure een heel mooie vestiging staat’, reageert ondernemer Jelle-Sjouke Stoker van Doppio op Misset. Dat lukte de Friese vestiging vooral door de intensieve inzet van social media, waar Stoker zijn team alle credits voor geeft. ‘Die dames zijn er met veel enthousiasme volle bak voor gegaan.’ Zijn team, dat uit circa achttien mensen bestaat, bestookte gasten zowel in de winkel als online om op hen te stemmen – en met succes: Doppio Espresso Joure kreeg ruim 10 procent van de dik 11.500 stemmen. (PvWK)


      (detailfoto boven: Babbels)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken