Hema stopt jongens- en meisjeskleding - genderneutraal is king
- Food-en-retail
- 20 sep 2017 @ 15:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenTrendsMarketing
- 20 sep 2017 @ 15:24
- Redactie Food en Retail
Nadat de NS al als eerste opzien baarde met genderneutrale WC's, gaat nu ook Hema voor aanbod zonder gender. Vanaf december dit jaar verdwijnen alle geslachtsaanduidingen van kinderkleding. Het trendy Britse warenhuis John Lewis ging Hema voor en haalde begin deze maand al de labels met 'jongen' en 'meisje' van de kinderkleding in het eigen assortiment. Wie volgt? Wat te doen met de beroemde Hema Jip en Janneke-prints? En heeft de ridder-, piraten- of prinsessen- kledingstijl nog toekomst?
Volgens de Hema kreeg het merk steeds meer verzoeken van jonge klanten om het kledingaanbod genderneutraler te maken. 'Een 10-jarig meisje vroeg de winkelketen twee jaar geleden op Facebook om stoerder meisjesondergoed, omdat de eeuwige roze hartjes haar tegenstonden', meldt de Volkskrant. Inkoopdirecteur Trevor Perren zegt tegen de krant dat er daarom ook meer variatie komt in het assortiment.
Geslachtloos kleden
Bij 300 van de 700 filialen van Hema heet de kinderkledingafdeling inmiddels heel neutraal 'Kids'. Voor prinsessenjurken en piratenkleren wijk je voortaan uit naar de feestwinkel, naar Zara of H&M. Kinderen van hipsters, wier ouders zich al graag genderloos in jurken hijsen en met knotjes uitdossen, krijgen qua collectie straks een gouden toekomst in de Hema. Wat de toekomst van de Fiep Westerdorp-legacy bij de Hema is, blijft nog even een verrassing.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- geslacht
- prinsessenjurken
- gender
- Jip
- genderloos
- piraten
- feestwinkel
- neutraal
- Hema
- Zara
- jongens
- Janneke
- Trevor Perren
- kind
- hipsters
- meisjes
- H&M
- kleren
- Kids
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- McDonalds lanceert Twaalfuurtje met McKroket Menu
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
- [column] Amsterdam Fashion Week 2024: nieuwe immersieve...
- De categoriewinnaars ABN Amro Retailer of the Year...
- Start herfstcampagne "Mooi voor de herfst, mooi van Etos"
- Danone kapt met Nutri-Score op drinkyoghurts
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuwe Picnic Weekplanner helpt... 20-09-2024
- Carolien Hulstman (Ikea): 'Klant... 20-09-2024
- Vegetarische Slager scoort op... 19-09-2024
- Hyundai showt Inster tijdens EVE op... 19-09-2024
- McDonalds lanceert Twaalfuurtje met... 16-09-2024
- Patisserie- en kroketlegende... 16-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing