Schumacher wordt per 2018 nieuwe ceo FrieslandCampina

 Schumacher wordt per 2018 nieuwe ceo FrieslandCampina
  • Food-en-retail
  • 27 sep 2017 @ 10:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaFood

De raad van commissarissen van Koninklijke FrieslandCampina is voornemens om Hein Schumacher (links op de foto) per 1 januari 2018 te benoemen tot chief executive officer van FrieslandCampina. Schumacher volgt Roelof Joosten (r.) op die zijn functie als chief executive officer per 31 december 2017 zal beëindigen. Marketing wordt belangrijker in het werk van de nieuwe ceo. 'We gaan nu een fase in waarin onze prioriteit ligt bij het snel en adequaat inspelen op marktontwikkelingen.'

Frans Keurentjes, voorzitter van de raad van commissarissen van Koninklijke FrieslandCampina reageert: 'Roelof heeft belangrijke veranderingen met de actualisering van de strategie route2020 en de recent aangekondigde vereenvoudiging van de organisatie in gang gezet. Daarnaast heeft onder Roelof’s leiding de afzet van onze kindervoeding met name in China zich sterk ontwikkeld. Als chief operating officer van FrieslandCampina Ingredients zag Roelof ongekende mogelijkheden voor de verwaarding van wei dat tegenwoordig een belangrijk bestanddeel is van onder andere kindervoeding. Wij zijn hem bijzonder dankbaar voor zijn inzet, betrokkenheid en resultaatgerichtheid gedurende al die jaren. We gaan nu een fase in waarin onze prioriteit ligt bij het snel en adequaat inspelen op marktontwikkelingen. Met Hein Schumacher hebben we een ervaren leider uit eigen huis. Zijn ervaringen en inzichten zullen FrieslandCampina zowel operationeel als commercieel verder versterken en zo duurzaam meer waarde voor de leden-melkveehouders realiseren.'
 

Schumacher over zijn aanstaande functie en bedrijf: 'FrieslandCampina is een van de toonaangevende zuivelcoöperaties in de wereld. Die positie is tot stand gekomen dankzij de inzet van onze medewerkers en leden-melkveehouders. Het is een voorrecht om leiding te mogen geven aan deze prachtige onderneming en de organisatie naar een volgende fase te brengen. Scherp en snel inspelen op vragen en eisen van consumenten en klanten over de hele wereld is prioriteit. Met relevante en voedzame zuivelproducten die op transparante en duurzame wijze worden geproduceerd door de hele keten heen: van gras tot glas. FrieslandCampina kan dat als geen ander.'

Roelof Joosten: 'FrieslandCampina zit in een veranderingsproces waarin we de slagvaardigheid van de onderneming verder vergroten. Dat realiseren we met een vereenvoudiging van de organisatie en een grotere zelfstandigheid van de vier nieuw te vormen wereldwijde business groups. Ook zetten we nadrukkelijker in op de waarde die onze gespecialiseerde voeding en onze consumentenmerken kunnen bieden. De omvang van de executive board wordt hierbij teruggebracht van zes naar twee personen. Daarbij hebben wij gedurfd te kijken naar onze eigen rollen en verantwoordelijkheden. Ik heb dan ook besloten aan het eind van dit jaar het stokje over te dragen aan Hein. De gedrevenheid en slagkracht van Hein zijn kwaliteiten die bij uitstek passen bij deze nieuwe fase voor ons bedrijf. Het was voor mij persoonlijk geen makkelijk besluit, want ik heb altijd met veel passie gewerkt bij FrieslandCampina.'

(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken