De 'Food100' is bekend
- Food-en-retail
- 26 okt 2017 @ 09:37
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieFoodMarketing
- 26 okt 2017 @ 09:37
- Redactie Food en Retail
De Food100 is bekend. 'Maak kennis met de voedselveranderaars van vandaag en morgen', stelt Food Inspiration Magazine. De afgelopen weken is de onafhankelijke vakjury druk bezig geweest met het beoordelen van de ruim 400 aanmeldingen. Uit alle kandidaten zijn 50 changemakers jonger dan 30 en 50 gamechangers ouder dan 30 geselecteerd.' Let wel: de Food100 is dus géén ranglijst, maar een actuele selectie van voedselveranderaars, benadrukt FIM. Hier de complete lijst.
Van de 100 gamechangers hebben er 6 van de jury een speciale vermelding gekregen vanwege hun buitengewone prestaties. 3 onder de 30, en 3 boven de 30.
Onder de 30 zijn dit:
Chloé Rutzerfeld - Food en Concept Design
Chloé is een van de absolute talenten op het gebied van Food & Concept Design. Vorig jaar maakte zijn al furore met STROOOP, de typisch Hollandse stroopwafel opnieuw uitgevonden op basis van bieten. Ze studeerde cum laude af van de Design Academy in Eindhoven. Ze werkt op een interdisciplinaire wijze en haar doelstelling is om met haar ontwerpen mensen in staat te stellen meer gezonde, duurzame en bewuste voedselkeuzen te maken.
Jeroen Candel (dr.) - Wageningen UR
Jeroen is assistent-professor bestuurskunde aan de Wageningen Universiteit, gespecialiseerd in voedselbeleid. Met zijn boek 'Putting Food on the Table' heeft hij in korte tijd een belangrijke rol als expert verworven in de discussie over het landbouwbeleid. Hij wordt met name veel gevraagd zijn input te geven in discussies over de hervorming van landbouw- naar voedselbeleid, op stedelijke, nationale en Europese schaal.
Dalila Sayd - Het EETschap
Dalila is een duizendpoot: kok, cateraar, netwerker en oprichter van het EETschap. Mensen dichter bij elkaar brengen middels eten, dat is haar doel. Nadat ze in verschillende sterrenrestaurants heeft gewerkt als kok, startte ze gedreven door maatschappelijke uitdagingen zoals eenzaamheid en gezondheid in 2014 Het EETschap
Boven de 30 zijn dit:
Jeroen Willemsen - Green Protein Alliance
Jeroen is de drijvende kracht achter de Green Protein Alliance. De GPA is een vernieuwend samenwerkingsverband van partijen die werken aan het versnellen van de eiwittransitie: de overgang naar een samenleving die voor haar eiwitbehoefte voornamelijk van duurzame, plantaardige bronnen afhankelijk is.
Ruud Zanders - Kipster
Ruud is al jarenlang dé innovator en aanjager op het gebied van pluimveehouderij. Lector bij de HAS, één van de grondleggers van het Rondeel concept en nu volop in het nieuws vanwege de start van het nieuwste kippen-concept: Kipster. Volgens experts is Kipster de meest duurzame (CO2-neutraal), dieren boervriendelijke stal van Europa, wellicht de wereld. Naast eieren verkoopt Kipster ook burgers van de haantjes.
Hanno Pijl - Leids Universitair Medisch Centrum
Hanno is hoogleraar diabetologie aan het LUMC. Zijn passie voor voeding en gezondheid stamt uit de spreekkamer. Hij stelt dat Type 2 diabetes wordt veroorzaakt door samenspraak van erfelijke aanleg en verkeerde leefstijl. Het 'westerse' voedingspatroon speelt daarbij een grote rol. Het stuit hem tegen de borst dat we met medicijnen proberen de schade te beperken, terwijl aanpassing van het voedingspatroon de ziekte kan voorkomen én omkeren.
Meer informatie over de Food100 en de complete lijst kun je vinden via deze link.
Met dank aan Food Inspiration Magazine.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- voedselveranderaars
- voedselkeuzen
- Design Academy
- voedsel
- Chloé Rutzerfeld
- gezond
- talent
- Food100
- bewust
- bieten
- Eindhoven
- Food & Concept Design
- Jeroen Candel
- food
- marketing
- Food Inspiration Magazine
- stroopwafel
- gamechangers
- innovatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing