Greenpeace vs Coca-Cola wegens plastic soep
- Food-en-retail
- 3 okt 2017 @ 15:59
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMVOCampagnes
- 3 okt 2017 @ 15:59
- Redactie Food en Retail
Greenpeace opent met 'een wereldwijde campagne' deze week de aanval op Coca-Cola. Volgens de milieuorganisatie zou de organisatie van veel frisdrankmerken ‘bij uitstek verantwoordelijk zijn’ voor de enorme berg aan wegwerpplastic die in oceanen drijft. 'Coca-Cola flest de zee, stop de plastic vervuiling', claimt Greenpeace. Een pittige pay off waar Coke zich heftig van distantieert.
Coca-Cola is verontwaardigd over de beschuldigingen. Een woordvoerder spreekt na raadpleging van het hoofdkantoor in Atlanta de aantijgingen tegen in Trouw, maar geeft toe: 'Vanuit productie en logistiek oogpunt hebben herbruikbare verpakkingen in moderne economieën niet de voorkeur.'
Het bedrijf stelt weinig te zien in statiegeld, maar zegt zich in te zetten voor het recyclebaar maken van verpakkingen. Zwerfvuil is in de visie van Coca-Cola vooral een consumentenprobleem. 'Plastic vervuiling moet voorkomen worden door een goed en effectief inzamelsysteem en door gedragsverandering bij consumenten.' Greenpeace stelt echter in het rapport getiteld ‘Coca-Cola’s plastic geheim’ dat de frisdrankproducent het voortouw had moeten nemen om de branche te veranderen. Coca-Cola brengt jaarlijks 12.000 ton aan plastic verpakkingen op de Nederlandse markt. Hier vertelt Coca-Cola zelf wat men aan zwerfafval doet.
(bronnen: Trouw, Coca-Cola website)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- plastic soup
- wereldwijd
- aantijgingen
- Atlanta
- stop
- productie
- PET
- milieuorganisatie
- frisdrankmerk
- campagne
- Greenpeace
- aanval
- Coca-Cola
- Trouw
- zee
- logistiek
- flest de zee
- vervuiling
- pay off
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze focus ligt voornamelijk op...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing