Albert Heijn, Dirk en Aldi stappen in folderoffensief Ja/Ja
- Food-en-retail
- 5 dec 2017 @ 09:26
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingPolitiek
- 5 dec 2017 @ 09:26
- Redactie Food en Retail
Albert Heijn, Aldi en Dirk van den Broek anticiperen op de invoering van de ja-ja-sticker in Amsterdam. De drie supermarktketens doen mee aan de campagne 'Zet je brievenbus op groen', opgezet door de folderbranche.
De folderoorlog in de hoofdstad kende vorige week een voorlopig hoogtepunt na het besluit van de rechter dat per 1 januari 2018 reclamefolders alleen nog door bussen met een vage sticker toegestaan is. De Ja-sticker van de retailers en folderfirma's is groen en duidelijk.
Naast Albert Heijn, Aldi en Dirk werken monmenteel veertien andere ketens mee aan de campagne in de hoofdstad, meldt vakmedium Distrifood. Het gaat onder meer om Etos, Blokker en Kruidvat. Retailketen Dirk anticipeerde al eerder op de uitspraak. Vorig jaar meldde Distrifood dat Dirk in de aanloop naar de rechtszaak een test uitvoerde met een folder in de vorm van een huis-aan-huis krant. Dirk wil momenteel tegen dit blad niets kwijt over de resultaten van de pilot. Wel stelt het retailmerk dat het besluit invloed heeft op de formule. ‘Deze uitspraak heeft zeker gevolgen, want de weekfolder is een belangrijk communicatiemiddel om onze klant te bereiken. We beraden ons niet op stappen, maar wel over een alternatief voor de communicatie richting onze klant’, zegt Dirk-woordvoerder Esther Kingma. MarketingTribune riep de branche al op om in hoger beroep te gaan, wegens inperking van de freedom of commercial speech, waarvan uitrol in andere gemeentes ook onwenselijk is. Dit hoger beroep is intussen ingesteld.
(bron: Distrifood, MT)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Big Brother
- freedom of commercial speech
- censuur
- invoering
- drie supermarktketen
- Aldi
- Albert Heijn
- Amsterdam
- retailer
- informatievrijheid
- anticiperen
- ja-ja-sticker
- sticker
- bussen
- Dirk van den Broek
- ri 2018
- Ja- sticker
- reclamefolders
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- 'Broodjes van Sam en Joris' weerspiegelt opkomst broodcultuur
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
- Albert Heijn introduceert vernieuwd... 25-04-2025
- [marketeer 223] Sophia Tienstra -... 25-04-2025
- Jonnie Boer pionier in gastronomie... 24-04-2025
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea... 23-04-2025
- Grolsch lanceert zomers bier met... 23-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management