Albert Heijn, Dirk en Aldi stappen in folderoffensief Ja/Ja
- Food-en-retail
- 5 dec 2017 @ 09:26
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingPolitiek
- 5 dec 2017 @ 09:26
- Redactie Food en Retail
Albert Heijn, Aldi en Dirk van den Broek anticiperen op de invoering van de ja-ja-sticker in Amsterdam. De drie supermarktketens doen mee aan de campagne 'Zet je brievenbus op groen', opgezet door de folderbranche.
De folderoorlog in de hoofdstad kende vorige week een voorlopig hoogtepunt na het besluit van de rechter dat per 1 januari 2018 reclamefolders alleen nog door bussen met een vage sticker toegestaan is. De Ja-sticker van de retailers en folderfirma's is groen en duidelijk.
Naast Albert Heijn, Aldi en Dirk werken monmenteel veertien andere ketens mee aan de campagne in de hoofdstad, meldt vakmedium Distrifood. Het gaat onder meer om Etos, Blokker en Kruidvat. Retailketen Dirk anticipeerde al eerder op de uitspraak. Vorig jaar meldde Distrifood dat Dirk in de aanloop naar de rechtszaak een test uitvoerde met een folder in de vorm van een huis-aan-huis krant. Dirk wil momenteel tegen dit blad niets kwijt over de resultaten van de pilot. Wel stelt het retailmerk dat het besluit invloed heeft op de formule. ‘Deze uitspraak heeft zeker gevolgen, want de weekfolder is een belangrijk communicatiemiddel om onze klant te bereiken. We beraden ons niet op stappen, maar wel over een alternatief voor de communicatie richting onze klant’, zegt Dirk-woordvoerder Esther Kingma. MarketingTribune riep de branche al op om in hoger beroep te gaan, wegens inperking van de freedom of commercial speech, waarvan uitrol in andere gemeentes ook onwenselijk is. Dit hoger beroep is intussen ingesteld.
(bron: Distrifood, MT)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Dirk van den Broek
- drie supermarktketen
- ja-ja-sticker
- Aldi
- Amsterdam
- bussen
- freedom of commercial speech
- sticker
- invoering
- informatievrijheid
- Albert Heijn
- censuur
- Big Brother
- reclamefolders
- retailer
- ri 2018
- anticiperen
- Ja- sticker
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




