Bas Alblas nieuwe voorzitter bestuur FNLI
- Food-en-retail
- 1 dec 2017 @ 09:09
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaMarketingFood
- 1 dec 2017 @ 09:09
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf 1 april 2018 zal Bas Alblas, ceo Lamb Weston / Meijer, de voorzittershamer gaan hanteren binnen het bestuur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).
Hiermee wordt hij verantwoordelijk voor het onderhouden en uitbouwen van de rol die de FNLI speelt als belangenbehartiger van de levensmiddelensector. Alblas volgt Bas van den Berg (Royal FrieslandCampina) op die de afgelopen vijf jaar het FNLI bestuur heeft geleid. In de periode tussen januari en april 2018 zal Conny Braams, ceo Unilever Nederland, de rol van voorzitter ad interim vervullen.
Alblas heeft een lange historie in de voedingsmiddelenindustrie. Voor zijn aanstelling bij Lamb Weston / Meijer was hij actief bij Vion Food Group, Mars, Unilever en Fromageries Bel. Alblas: 'Al meer dan 30 jaar heb ik het genoegen om in de levensmiddelenindustrie te werken. In deze periode heb ik de werkelijke waarde van voeding leren kennen. Betaalbare voeding voor iedereen in de wereld, dat is waar ik aan wil werken en een bijdrage aan wil leveren. De Nederlandse levensmiddelenindustrie heeft daarin een reputatie op te houden. Ik ben uitermate gemotiveerd om daar als voorzitter van de FNLI samen met alle medewerkers in onze industrie aan te blijven werken. Een industrie waarop de consument mag vertrouwen en de Nederlandse bevolking trots mag zijn.'
Belangenbehartiger levensmiddelenindustrie
Marian Geluk, directeur FNLI is blij met de aanstaande benoeming. 'Ik ben heel blij dat Bas Alblas zich de komende jaren gaat inzetten als voorzitter van de FNLI naast zijn rol als directievoorzitter bij Lamb Weston / Meijer. Het bestuur van onze federatie heeft een belangrijke rol in het bepalen van de strategie van de FNLI als belangenbehartiger van de levensmiddelenindustrie. Onze sector is een van de sterkste ter wereld en heeft daarmee ook een verantwoordelijkheid om verder te werken aan voedselveiligheid, gezondheid en duurzaamheid issues. Bas van den Berg heeft deze functie de afgelopen jaren met verve vervuld en heeft de FNLI door uitdagende tijden geloosd, ik ben hem daar zeer dankbaar voor. Met deze wisseling van de wacht heeft de FNLI weer een sterke persoonlijkheid als boegbeeld aan zich gebonden. Ik zie ernaar uit met hem samen te werken.'
De FNLI is zoals bekend spreekbuis voor bedrijven en brancheorganisaties in de levensmiddelenindustrie en aanspreekpunt voor handelspartners, NGO's, overheid, politiek en media. Meer informatie is hier en hieronder te vinden.
(PvWK)
Bas Alblas
Over FNLI
'De FNLI (Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie) is dé koepelorganisatie van en voor bedrijven en branches in de Nederlandse levensmiddelen industrie. De FNLI is het platform van en voor de levensmiddelenindustrie, zowel spreekbuis voor bedrijven en branches als aanspreekpunt voor overheid, politiek, handelspartners, NGO’s en media. De FNLI is een proactieve pleitbezorger voor de levensmiddelenindustrie, een van de grootste industrietakken van Nederland. De FNLI is lid van FoodDrinkEurope, de Europese koepelorganisatie van voedingsmiddelenproducenten.' (bron: FNLI)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bestuur
- fmcg
- Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie
- Bas van den Berg
- levensmiddelensector.
- ceo
- FNLI
- FNLI bestuur
- Bas Alblas
- productenten
- retail
- belangenbehartiger
- Conny Braams
- Lamb Weston / Meijer
- food
- marketing
- Royal FrieslandCampina
- voorzittershamer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing