Jumbo verwacht minstens 10 miljoen bezoekers vlak voor kerst

Jumbo verwacht minstens 10 miljoen bezoekers vlak voor kerst
  • Food-en-retail
  • 18 dec 2017 @ 15:10
  • 20666 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMarketing

Voor Jumbo betekent de aanloop naar Kerst topdrukte, zowel in de winkels als online. Jumbo rekent op minstens tien miljoen bezoekers in de winkels in week 51, waarbij zaterdag 23 december de drukste dag van het jaar belooft te worden

Bovendien rekent Jumbo op bijna een verdubbeling van het aantal online bestellingen ten opzichte van vorig jaar. De winkelmanden zullen vooral gevuld worden met producten als varkenshaas, varkensrollade en gourmetschotels. Net als het speciale kerstassortiment zoals de handgevlochten krans met amandelspijs en rozijnen. In totaal denkt Jumbo in de week voor Kerst 40% meer omzet te draaien dan in een reguliere week.

Jumbo bereidt zich voor op de drukste periode van het jaar, aldus het retailmerk. 'Zo is er meer dan ooit aandacht voor het kerstassortiment, deze artikelen zijn in de winkels goed te herkennen aan de speciale kerstverpakking. Ook wordt er extra personeel ingezet om de winkels goed te bevoorraden en de winkelbeleving zo snel en aangenaam mogelijk te maken.'

Online kerstinkopen
Ook via Jumbo.com en de Jumbo app shoppen Jumbo klanten massaal hun kerstklassiekers, zo wordt gemerkt. 'Naast het reguliere assortiment zijn ook Jumbo’s kerstassortiment en andere exclusieve producten online verkrijgbaar. Denk aan meer dan honderd bekroonde wijnen uit wijngids De Grote Hamersma en de op maat te bestellen Jumbo gourmetschotel.'
In haar distributiecentra, het e-fulfilment center in Den Bosch en op de weg zet Jumbo de komende weken extra capaciteit in om klanten op tijd van alle boodschappen te voorzien. 'Kerst is een drukke periode, maar we werken er samen hard aan om onze klanten hun boodschappen tijdig, compleet en van de hoogst mogelijke kwaliteit te kunnen bezorgen', vertelt Roy van Keulen, directeur Online bij Jumbo Supermarkten. 'Het is verstandig nu al een tijdsslot te bepalen voor de bezorging.'

Jumbo’s kerstassortiment
Jumbo biedt typische kerstproducten zoals roomboter in de vorm van een rendier, maar ook luxe kant-en-klaar gerechten en bijzondere smaakmakers. Net als andere jaren verwacht Jumbo dat de kerstklassiekers goed zullen verkopen. Zo bleken producten als varkenshaas, zalmfilet en gourmetschotels vorig jaar populaire onderdelen van het kerstdiner. Ook werden er toen in totaal 600.000 kerststollen verkocht. De vijf speciale 'kersttoppers' die Jumbo dit jaar lanceert zijn:

* Handgevlochten krans met amandelspijs en rozijnen
* Kies & mix tapas
* Luxe kerstsoepen
* Runderroast met kruidenrub en rode wijnsaus 
* Luxe stracciatella ijstaart

Openingstijden 
Vanwege de kerstdrukte opent er een recordaantal van 521 winkels op zondag 24 december (07.00-19.00 uur), meldt het familiebedrijf tenslotte. 'Ook de Jumbo Bezorgservice levert op zondag 24 december aan huis. Op Eerste Kerstdag openen er 191 winkels en op Tweede Kerstdag zijn er bijna 500 Jumbo vestigingen geopend. Op nieuwjaarsdag zijn er 170 Jumbo winkels open.'
(PvWK)

beeld boven: kerst-idee Jumbo (beeld Jumbo)


Zie hier ook: 'Dit zijn de opvallendste Kerst-commercials van 2017'



 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken