[interview] Nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018 is uit - bijzonder aanbod voor MT abonnees
- Food-en-retail
- 1 dec 2017 @ 15:58
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InspiratieFoodMarketing
- 1 dec 2017 @ 15:58
- Peter van Woensel Kooy
Het nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018 is uit. Wij stellen Frank Lindner (37), trendwatcher en senior editor bij Food Inspiration, drie extra vragen over deze uitgave, bestemd voor foodmarketeers en merkenbouwers die met voedsel, gezondheid, horeca, gastronomie, geuren en smaken te maken hebben.
Lezers van MarketingTribune genieten voordeel bij aanschaf. Lindner: '2018 wordt het jaar van "The End of Good Enough", van "Instagrammable food" en van hyperspecialisatie.'
1. Het nieuwe Food Inspiration Jaarboek 2018 is uit, waarom zouden merkenbouwers en marketeers dat moeten aanschaffen?
Frank Lindner: 'Ons jaarboek barst van de volvette inspiratie en trends op het gebied van food. Nu eten & drinken in bijna alle lagen van de bevolking een lifestyle aan het worden is, mag dit trendboek niet ontbreken bij marketeers en merkenbouwers. Wat is er dit jaar bijzonder en/of nieuw aan het Jaarboek? We geven het jaarboek altijd uit in liggend formaat. Dat maakt het op zich al bijzonder. Ten opzichte van andere jaren hebben we het boek qua papier en cover cosmetisch onder handen genomen. Het belangrijkste blijft de inhoud: food trends, cool concepts uit toonaangevende foodcapitals als Portland en New York, en heel veel beeldende inspiratie.'
2. Welke drie belangrijke foodtrends zou jij persoonlijk willen aanstippen?
'Ons jaarthema is "The End of Good Enough - and the start of something better". Wie gemiddeld is, delft het onderspit. Met een magere zeven red je het niet meer in de moderne foodwereld. Daarnaast is er uitgebreid aandacht voor de trend van "Instagrammable food" en wat voor gevolgen dit heeft in de horeca. Een derde trend is hyperspecialisatie. Als je het beste jongetje van de klas wilt zijn, dan moet je specialiseren en focussen. We zien steeds meer ondernemers concepten oprichten waarbij wordt gekozen voor een uiterst smal aanbod. Denk aan hotdogbars, Japanse ramen restaurants en bars waar je niets anders kunt drinken dan kwalitatief goede whisky.'
3. Tenslotte wat kost het en hoe is het te bestellen?
'Het Food Inspiration Jaarboek 2018 bestel je eenvoudig via deze link. Wat kost ie? 49 euro ex BTW. Dat vinden wij geen geld voor een jaar lang inspiratie...'
Speciale aanbieding: Bestel je als MarketingTribune lezer het Food Inspiration Jaarboek 2018, vul dan bij opmerkingen MARKETINGTRIBUNE in en ontvang gratis het Food Inspiration Jaarboek 2017 daarbij. Genoeg inspiratie voor de kerst!
Indruk van enkele spreads uit het nieuwe jaarboek
Frank Lindner, trendwatcher en senior editor bij Food Inspiration (foto: Chantal Arnts)
Cover
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- The End of Good Enough
- trends
- horeca
- foodmarketing
- retail
- gastronomie
- Food Inspiration
- aanbod
- FIM
- Food Inspiration Jaarboek 2018
- voedsel
- smaken
- gezondheid
- MarketingTribune
- merkenbouwers
- marketeers
- nieuw
- Frank Lindner
- geuren
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing