[interview] Florent Renders, marketeer Bavaria: 'Carnavalspetitie is een middel'

[interview] Florent Renders, marketeer Bavaria: 'Carnavalspetitie is een middel'
  • Food-en-retail
  • 16 jan 2018 @ 11:32
  • 6532 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodCommunicatie

Deze week wordt de #Carnavalvrij-campagne uitgerold door Bavaria. Hiermee claimt de brouwerij 'het Zuiden'. Wij stellen vier vragen aan de marketing verantwoordelijke voor het merk Bavaria: Florent Renders.


1. Stel jezelf graag voor. Wat heb je met marketing?
'Florent Renders, marketing verantwoordelijke voor het merk Bavaria. Voorheen werkzaam bij Mondelez International en Cloetta. Wat ik zo mooi aan marketing vind is het constant waken dat je niet vanuit jezelf, maar vanuit een relevant inzicht voor de consument probeert te denken. Als je die noot kraakt, en je strategieën, campagnes of ideeën de consument in het hart raken, geeft dat zo'n enorme kick.'

2. Sjefke Vaeren, hoe is het idee ontstaan? Welk bureau en met welke marketing insight?
'Bavaria is sterk in het zuiden, en we begrijpen als geen ander biermerk wat hier speelt. Juist rondom carnaval kunnen we laten zien waar we voor staan, en als enige grote Brabantse bierbrouwer kan het dus ook niet dat we niet laten zien wat er leeft. Het concept achter deze campagne is ontwikkeld door Fama Volat, een reclamebureau uit de regio, en is zeer goed bijgestaan door ons nieuwe social bureau Blauw Gras en PR-bureau NewsLab. Ook Omroep Brabant hebben we snel aangehaakt en ook zij waren meteen enthousiast.'

3. “Bavaria claimt het Zuiden”, wordt al gezegd. Correct? Wat hoopt u te bereiken.
'
Impact in de regio. En uiteindelijk natuurlijk een nog sterkere merkvoorkeur. De petitie zelf is een middel. Het gaat ons nog meer om de aandacht die dit prachtige volksfeest heeft. Carnaval wordt dan wellicht vooral in het zuiden gevierd, maar er zijn weinig feesten waar mensen zo gelijkwaardig met elkaar omgaan, en wat zo massaal gevierd wordt door miljoenen mensen tegelijk. Met deze campagne willen we heel Nederland en de politiek in laten zien dat er geen feest zo verbroedert als carnaval. Heel carnavalliefhebbend Nederland verenigd!'

4. Hoe loopt de petitie en wat gaat u ermee doen? Of puur ludiek?
'Zoals gezegd is de petitie geen doel op zich, maar wel een ludiek middel om de mooie kanten van carnaval onder de aandacht te krijgen. We doen dit allemaal met een knipoog. Tot en met carnaval blijven we campagne voeren, daarna bieden we de petitie aan. Hopelijk halen we veel meer dan de 40.000 ondertekeningen, wat de ondergrens is om naar de Tweede Kamer te gaan, dan is de kans groot dat mensen beseffen dat het echt een massaal geliefd feest is. We gaan natuurlijk voor het hoogst haalbare.'
(PvWK)

Lees hier het bericht over de nieuwe campagne.


       De Bavaria-campagne wordt ruimhartig gedeeld op Faceboook: polonaise van Likes

Credits
Opdrachtgever: Bavaria
Verantwoordelijken bij klant: Michel de Kruijff, Florent Renders, Erik Soeteman
Digital & social verantwoordelijken: Bavaria - Daan Mannaerts, Annewil Neervens
PR-verantwoordelijke: Bavaria - Rinske van den Bos
Reclamebureau: Fama Volat - Tamberley Husson, Joris Raaijmakers
Social bureau: Blauw Gras - Isaac Diepenhorst, Fleur van der Eijk
PR-bureau: NewsLab - Michelle van ’t Hof
Mediabureau: Emiel Spies, Martine Schot
Productiebedrijf: CLIFF – Jonathan Smit

 

 




Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken