[video] Bijenkorf als Cupido

[video] Bijenkorf als Cupido
  • Food-en-retail
  • 23 jan 2018 @ 15:18
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieWinkelen

De Bijenkorf lanceert deze week zijn nieuwe campagne 'Hello Beautiful' met de boodschap dat iedereen mooi en bijzonder is. Onderdeel hiervan is de unieke samenwerking met dating app Happn en de Bijenkorf als ontmoetingsplaats.

In aanloop naar Valentijnsdag brengt de Bijenkorf de online- en de fysieke wereld samen. Op 14 februari kunnen gebruikers van de app elkaar ontmoeten tijdens Happn hour bij de Bijenkorf. 

Diversiteit en beauty
De campagne Hello Beautiful gaat over diversiteit en de schoonheid van ieder mens. De Bijenkorf moedigt mensen aan zichzelf en elkaar vaker een compliment te geven. Iedereen is mooi en bijzonder en dat moet gevierd worden. Klanten krijgen bijvoorbeeld bij elke aankoop in de winkel en bij hun online bestelling een kaart en de mogelijkheid een ander een compliment te geven. Ook via deBijenkorf.nl is er de mogelijkheid voor het geven van een compliment. Daarnaast is er in de etalages een verscheidenheid aan mensen te zien en zijn deze beelden middels een tentoonstelling zichtbaar in het trappenhuis van de Bijenkorf Amsterdam. Fotograaf Anne Claire de Breij maakte de beelden en video voor deze campagne. Zij zegt: 'Hello Beautiful sprak me meteen aan, ik sta vierkant achter deze positieve boodschap die draait om het zien van schoonheid in al zijn diversiteit. En dat heb ik vastgelegd.'
Zie ook de video hieronder.
(PvWK)

Credits
Directed by Anne Claire de Breij (HALAL)
Production: HALAL
DOP: Luc Brefeld 
Grading: Joppo @ De Grot
Online: Robin @ De Grot 
Edit: Annelien van Wijnbergen @ Kapsalon
Sound: Sharkee @ HaaiFaai Deluxe
Music: San Proper



    Beelden uit de nieuwe campagne (zie ook bovenaan dit bericht)

Achtergrond Happn
'Happn, opgericht in 2014, is een dating app met in Nederland 700.000 gebruikers. Happn gebruikers zien in de app andere personen wiens paden ze gekruist hebben. Zodra beide elkaar liken ontstaat er een crush. Vanaf 22 januari kunnen gebruikers van Happn het profiel van de Bijenkorf liken waarna zij een uitnodiging krijgen voor een drankje. Op 14 februari is er van 17.00 tot 19.00 in alle winkels van de Bijenkorf een Happn hour. Wie weet is er ook live een crush met een mede Happn gebruiker.'

(Bron: Happn)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken