Hema slaat vleugels uit naar Midden-Oosten

Hema slaat vleugels uit naar Midden-Oosten
  • Food-en-retail
  • 16 jan 2018 @ 09:18
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Retailmerk de Hema gaat dit jaar voor het eerst uitbreiden buiten Europa met de opening van drie winkels in Dubai. Naast deze drie winkels heeft Hema het voornemen om in de komende vijf jaar een fors aantal winkels in deze regio te openen.

Met deze uitbreiding buiten Europa bereikt de internationale expansie een nieuwe fase. Hema gaat hiertoe samenwerken met Apparel Group dat wereldwijd 1.750 winkels exploiteert voor merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Rituals, zo meldt het concern.

Het winkellandschap van Dubai kent vooral veel luxe winkels, terwijl de lokale bevolking, die vooral bestaat uit gezinnen, juist veel behoefte heeft aan winkels met betaalbare en kwalitatief hoogwaardige producten. Daarom heeft Hema besloten om samen met een gespecialiseerde partner haar eerste winkels te openen in Dubai en verwacht Hema in de komende jaren meer winkels te openen in andere landen in deze regio.

Richard Flint, director International Hema: 'Onze internationale expansie is met deze stap in een nieuwe fase gekomen. Al langer bestaat er veel interesse voor Hema uit landen buiten Europa. Daarom hebben we in de afgelopen periode onze winkelformule en organisatie zo ingericht dat we heel snel en eenvoudig winkels kunnen openen in nieuwe landen. We hebben nu voor Dubai gekozen vanwege het grote potentieel voor Hema en de interessante geografische ligging tussen Europa en Azië.'

Hema kondigde onlangs haar entree aan in de Oostenrijkse markt. Ook in landen waar Hema op dit moment al actief is, zoals Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, worden de komende jaren meer winkels geopend. De internationale expansie is een van de belangrijkste pijlers van de groeistrategie van Hema, naast de groei in de Benelux en e-commerce.
(PvWK)

Informatie over Hema
'
Sinds 1926 maakt Hema het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. De producten en diensten van Hema kenmerken zich door goede kwaliteit, een goed ontwerp voor een scherpe prijs. Bij alles wat we doen staan onze klanten op nummer één. Hema heeft 30.000 eigen producten en diensten, meer dan 700 winkels in 9 landen, 2 continenten en ruim 11.000 medewerkers, exclusief franchisenemers.'

(bron: Hema)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken