Zonnatura opent pop up ontbijt-restaurant

Zonnatura opent pop up ontbijt-restaurant
  • Food-en-retail
  • 25 jan 2018 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodInnovatieMarketing

Zonnatura en Nina Pierson, founder van Sla en Bedrock, lanceren een nieuwe all day breakfast pop-up bij de Albert Cuypmarkt. Sunny’s is onderdeel van de nieuwe campagne met kickbokskampioen Rico Verhoeven. Marketingdoel: promotie gezond ontbijt.

De pop-up ‘Sunny’s’ is drie weken lang geopend en serveert de hele dag voedzame biologische 'Muesli Bowls', uiteraard met vernieuwde Zonnatura-producten en verse ingredienten. Uit onderzoek blijkt dat 26,4 procent van de ondervraagden ’s ochtends niet iedere dag de tijd neemt om thuis een ontbijt te maken. Nederlanders ontbijten bovendien vaak met producten die niet in de Schijf van Vijf passen, zoals witbrood, croissants of beschuit (41,2 procent) en ongezond beleg zoals 40-60+ kaas en vet vleesbeleg (81 procent) of zoet beleg (59,5 procent). Een goed aanknopingspunt voor de marketeers om vaker en gezonder ontbijt te promoten.

Met Sunny’s wil Zonnatura Nederland overtuigen dat de belangrijkste maaltijd van de dag niet alleen gezond maar ook lekker kan zijn. In Sunny’s zijn alleen maar biologische en plantaardige producten te vinden en spelen de nieuwe muesli’s van Zonnatura de hoofdrol. De kleurrijke Muesli Bowls worden opgebouwd met een plantaardige basis zoals amandeldrink met zwarte bonen en cacao, en afgetopt met inspirerende toppings zoals hennepzaad, kokos, granaatappel en passievrucht. Onder toeziend oog van Nina Pierson zijn de recepten ontwikkeld. Ook hanteert Sunny’s een milieuvriendelijk beleid. 

Jeroen Mustert, general manager van Wessanen, zegt over Sunny’s: 'Zonnatura heeft een stevige basis waarbij het merk bekend staat als voedzaam en natuurlijk. Maar Zonnatura is ook lekker. Sunny’s is onderdeel van de nieuwe campagne van Zonnatura, waarbij we Nederland met de hulp van topsporter Rico Verhoeven een duwtje in de rug geven voor een lekker en voedzaam ontbijt.'

Vanwege de opening van Sunny's deed Mustert een indrukwekkende 'stare down' met Verhoeven, een bekend ritueel voorafgaand aan kampioenenduels in de martial arts wereld.

Verhoeven, die eind deze maand met zijn eigen fitness-app 'The Winners Game' komt en het boek 'Rico' presenteert, vertelde tijdens de opening graag een steentje bij te dragen aan een gezonder consumptiepatroon door Nederlanders. De (buiten de ring) sympathieke, 1,96 meter lange en 120 kilo zware vechtmachine zonder een sprankje vet, prolongeerde onlangs nog zijn wereldkampioenschap. Daarbij werd uitdager Jamal Ben Saddik -2,05 meter lang en 136 kilo  zwaar- met krachtige en technisch goed geplaatste trappen gesloopt. Verhoeven heeft in Sunny's zijn eigen 'Rico's favourite Chocolade proteine bowl' op het menu staan. Zoals in aanstaande MarketingTribune print-editie (van dinsdag 30/1/'18) te lezen is in ons XXL interview met Mustert en in deze korte digitale voorpublicatie, moet de koppeling met de kickboks-wereldkampioen het merk stoerder maken. De koppeling met Pierson maakt het merk jonger, frisser en zou je kunnen zeggen  'verser'. De upgrade van het verpakkingsdesign complementeert deze major move

Sunny’s is geopend vanaf 25 januari tot en met 14 februari op de Eerste Sweelinckstraat 20 in de Amsterdamse Pijp, om de hoek van de Albert Cuypstraat. Van 7.30 uur tot en met 17.00 uur (za en zo v/a 9.00 uur) kan iedereen terecht voor een all day breakfast. Voor meer informatie, kijk op www.sunnysbreakfastbar.nl.
(PvWK)

FOTOVERSLAG OPENING


      (fotografie: PvWK)

Het creatieve concept van de breakfast bar werd bedacht i.s.m. bureau Glasnost. Zie hier de overige campagnecredits.

Over Zonnatura en Wessanen
'Zonnatura is in 1954 opgericht door Willem Smits, die sterk geloofde in de kracht van de natuur, en staat voor 100% natuurlijke/biologische producten. Zonnatura is onderdeel van Wessanen, waar het een belangrijke pijler vormt binnen een range aan gezonde en duurzame merken. Wessanen heeft als missie ‘Healthier food, healthier people, healthier planet’ en richt zich op biologische, vegetarische, voedzame en fairtrade producten die op een duurzame wijze worden geproduceerd. In 2016 genereerde Wessanen een omzet van € 570 miljoen en werkten er 993 mensen in 8 verschillende Europese landen (Frankrijk, Duitsland, Benelux, Italië, Spanje en Verenigd Koninkrijk).'

(bron: Zonnatura)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken