Albert Heijn zet pieper weer op het menu en vernieuwt schap
- Food-en-retail
- 20 feb 2018 @ 14:58
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 20 feb 2018 @ 14:58
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn heeft het aardappelschap compleet vernieuwd. Een nieuwe indeling, nieuwe producten en verpakkingen en informatieve schapkaarten maken het klanten makkelijker een keuze te maken, meldt de retailer.
De vernieuwing is het resultaat van de gezamenlijke inspanning van Albert Heijn en telersorganisaties Nedato en Leo de Kock. Het doel: Nederland de aardappel weer laten herontdekken
Nederland is een aardappelland, we eten gemiddeld drie tot vier keer per week aardappelen. De manier waarop we aardappelen bereiden en eten verandert en consumenten willen graag meer variëren. Het nieuwe aardappelschap sluit aan op deze ontwikkeling.
De aardappelen bij Albert Heijn worden al jaren geleverd door Nedato en Leo de Kock - een dochterbedrijf van Agrico. Samen met hen heeft Albert Heijn het nieuwe schap ontwikkeld, producten toegevoegd en verpakkingen aangepast waardoor de aardappelen meer tot hun recht komen.
Wat zijn de belangrijkste wijzigingen? AH:
' * Alle producten krijgen een nieuwe, transparante verpakking zodat de aardappelen goed te zien zijn.
* De verpakking is gemaakt van UV-werend folie dat groenverkleuring tegengaat.
* Meer keuze in kleinverpakkingen en verkoop losse aardappelen om voedselverspilling tegen te gaan.
* Er komen nieuwe producten en rassen bij, zoals pofaardappelen in een handig stoomzakje en de AH Excellent Colomba aardappel, die minder calorieën bevat. Ook worden nieuwe biologische rassen toegevoegd als Carolus en Alouette.
* Het assortiment wordt ingedeeld in vier groepen: veelzijdige tafelaardappelen ((iets) kruimig, vastkokend), toepassingsaardappelen (bijvoorbeeld voor stamppot, friet, poffen en stomen), herkomst en specials (diverse AH Excellent producten en smaakvolle rassen zoals de Friese Borger).
* Bij de producten hangen kaartjes met informatie over de verschillende aardappelen en de toepassingsmogelijkheden.'
Om de aardappel extra in de schijnwerpers te zetten, staat Allerhande deze maand bol van tips voor de bereiding en verrassende aardappelgerechten zoals friet met truffel en parmezaanse kaas of een Indiase andijviestamppot, meldt de redactie namens Rutger Anema.
Kruiden en smaakmakers
'Naast het vernieuwde aardappelschap krijgen 220 grotere winkels een nieuw ‘kruiden- en smaakmakersmeubel’ waar alle verse producten bij elkaar liggen die smaak en geur toevoegen aan de maaltijd, zoals uien, knoflook, pepers en verse kruiden. Ook hier voegen we nieuwe producten toe zoals gerookte knoflook en roze uien', aldus AH. Hieronder een impressie van het nieuwe aardappelschap.
(PvWK)
AH aardappelen nieuwe stijl
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- indeling
- zetmeel
- schapkaarten
- marketing
- aardappel
- gezamenlijk
- makkelijk
- schap
- keuze
- pieper
- product
- verpakking
- Albert Heijn
- AH
- Rutger Anema
- Allerhande
- klanten
- inspanning
- vernieuwing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing