Amazon bezorgt food binnen 2 uur gratis aan huis
- Food-en-retail
- 14 feb 2018 @ 09:16
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Food
- 14 feb 2018 @ 09:16
- Peter van Woensel Kooy
Amazon is in de V.S. gestart met de bezorging van boodschappen van supermarktketen Whole Foods. Prime-abonnees in vier steden kunnen voortaan binnen twee uur hun bestelling thuis verwachten. Ons voorland?
Amazon is sinds augustus 2017 eigenaar van de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods. Amazon telde 13,7 miljard dollar neer voor de overname. Whole Foods is een relatief luxe supermarkt met veel verse en biologische producten. De bezorgdienst van Amazon is gestart in wijken van Austin, Cincinnati, Dallas en Virginia Beach en zal later actief worden op meer locaties in de Verenigde Staten.
Prijsverlaging
Klanten moeten voor het bestellen van boodschappen – waaronder verse producten als vlees en vis – de website of app van Prime Now gebruiken. Daar kunnen ze kiezen uit duizenden producten. Sinds de overname door Amazon zijn de prijzen van veel producten bij Whole Foods verlaagd en worden omgekeerd producten van Amazon bij de supermarktketen verkocht. Nederlandse retailers volgen de ontwikkelingen met argusogen. De wedloop om de snelste levering van vers aan huis is in elk geval ook hier in volle gang en dan is binnen twee uur een puik staaltje.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Whole Foods
- marketing
- distributie
- Prime-abonnees
- Amazon
- supermarktketen
- Dallas
- retail
- Cincinnati
- Austin
- producten
- bezorgdienst
- V.S.
- bestelling
- wijken
- voorland
- thuis
- vers
- biologisch
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing