Chanel doneert 25 miljoen voor renovatie van Grand Palais
- Food-en-retail
- 21 feb 2018 @ 11:44
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelenPartnership
- 21 feb 2018 @ 11:44
- Peter van Woensel Kooy
Chanel heeft een nieuw partnerschip aangekondigd met het Grand Palais in Parijs, de ideale catwalk van topontwerper Karl Lagerfeld van het modemerk. Chanel zal €25 miljoen doneren ten behoeve van de renovaties.
De indrukwekkendste modeshows van het modehuis zijn hier dan ook gehouden. Afgelopen seizoen nog werd het gebouw vol glas en groen staal omgebouwd tot regenwoud, inclusief rotsen en een waterval. Ook een vliegveldterminal, een catwalk met duurzame energie (zonnepanelen, windmolens, zie video), een Parijse brasserie, supermarktschappen en zelfs een replica van de Eiffeltoren waren eerder thema's van Chanel, tijdens shows in het aan de Seine gelegen Grand Palais. Het decor speelt een belangrijke rol in de marketing van het merk, omdat foto's en filmpjes van de shows de hele wereld omgaan. Door dit gebouw te claimen, wordt het in de marketing ook geassocieerd met Chanel. De restauraties beginnen in december 2020 en zullen minimaal vier jaar duren, meldt Harpers Bazaar. Hieronder een compilatie van legendarische shows van Chanel in het Grand Palais door de jaren heen.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- sponsoring
- partnerschip
- gebouw
- Karl Lagerfeld
- marketing
- mvo
- Parijs
- modemerk
- couture
- catwalk
- doneren
- topontwerper
- Chanel
- €25 miljoen
- nieuw
- fashion
- rand Palais
- winkel
- Chanel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing