Febo wordt tijdelijk Vebo en lanceert vega grillburger
- Food-en-retail
- 28 feb 2018 @ 14:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 28 feb 2018 @ 14:05
- Peter van Woensel Kooy
Haute friture-merk Febo lanceert de vega grillburger. Ter viering hiervan neemt de Febo van 5 tot en met 11 maart als eerste snackketen deel aan de Nationale Week Zonder Vlees. Stoere aktie.
In de vestiging Ferdinand Bolstraat (Amsterdam) - waar Febo zijn naam aan ontleent – maakt de huisstijl Febo-rood bovendien tijdelijk plaats voor Vebo-groen en ook de straatnaamborden zijn aangepakt. Er staat nu 'Verdinand'. Snackfans kunnen hier op 5 maart een gratis vega grillburger komen proeven. De zaak heet zolang 'Vebo'.
'Sinds mijn vader en opa 40 jaar geleden de grillburger ontwikkelden is het, naast de kroket, onze meest populaire snack. Vorig jaar is ‘ie door Amsterdammers zelfs uitgeroepen tot beste burger van de stad. Die lekkernij willen we niemand ontnemen. Dat betekent ook mensen die er bewust voor kiezen geen vlees te eten. We hebben de vega grillburger door diverse snackliefhebbers laten testen en hij is bijna niet van de traditionele grillburger te onderscheiden', vertelt Dennis de Borst, directeur van Febo aan MarketingTribune.
Altijd vers, met iconische grillburgersaus
De vega grillburger is gemaakt van tarwevezel, soja en kruiden. Evenals de originele grillburger komt de vega variant op een vers sesambroodje met knapperige ijsbergsla en Febo’s signature grillburgersaus, waarvan het recept tot op de dag van vandaag nog steeds geheim is. Vanaf 5 maart 2018 is de Vega grillburger permanent verkrijgbaar in alle Febo-vestigingen, aangeboden in een speciaal daarvoor bestemde groen gemarkeerde automatiek. 'We werken momenteel bovendien aan een 100% plantaardige variant voor de saus en het broodje, zodat ook veganisten binnenkort van de grillburger kunnen genieten.'
Vegetarische Restaurantweek
Ter introductie van de vega grillburger doen alle Febo-vestigingen in Nederland van 5 tot en met 11 maart mee aan de Vegetarische Restaurantweek. Het is de eerste keer dat een snackmerk hieraan deelneemt. Naast de vega grillburger, zijn Febo’s klassieke vegetarische producten zoals het vitaaltje, de kaassoufflé en frites verkrijgbaar. Het Febo-filiaal aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam, waar Febo naar is vernoemd, wordt bovendien omgedoopt tot Vebo in een opvallend groengekleurd jasje. Ook Ferdinand Bol verruilt zijn trouwe ‘F’ voor de ‘V’ van vega. Op maandag 5 maart kan iedereen die dat wil er gratis een vega grillburger komen proeven.
(PvWK)
UPDATE: beeldverslag 5 maart op Facebook
Bekijk hier de nieuwe, bijbehorende Vebo-film
Lees hier: Febo pareert Thuisbezorgd met eigen brengservice - consument gaat anders snacken
Over Febo
'Het familiebedrijf Febo is in 1941 als kwaliteitsbanketbakkerij opgericht door de heer Johan Izaäk de Borst. Naast ambachtelijk brood en andere lekkernijen verdiepte de Borst zich destijds in het maken van de kroket. Zijn vers gemaakte kroket was zo populair, dat hij in 1960 stopte met de banketbakkerij en verder ging met een unieke automatiek voor kroketten en andere verse snacks. Nu, 75 jaar later, telt Febo 73 winkels onder leiding van de derde generatie, Dennis de Borst. Febo’s helden - de kroketten en grillburgers - worden nog steeds dagelijks in de Febo keuken vers bereid , volgens authentiek recept en met eerlijke, verantwoorde ingrediënten. Voor meer informatie zie www.febo.nl.' (bron: Febo)
Samenwerking Febo en Natwerk
'De Vebo-campagne is een samenwerking tussen Natwerk en Febo. Het reclamebureau is al drie jaar lang de vaste partner van Febo. Eerder introduceerden zij samen onder meer de veelbesproken Febo Drijf In, PC Hooftstraat pop-up automatiek, speculaaskroket, rookworstkroket en vlambal.' (bron: Natwerk)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- mvo
- Natwerk
- vega grillburger
- vega
- lekkernij
- Febo
- Febo
- Amsterdam
- straatnaam
- actie
- kruiden
- tarwevezel
- Nationale Week zonder Vlees
- groen
- mensen
- snackliefhebbers
- Vebo
- soja
- Ferdinand Bolstraat
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing